De handplockas till nya Berghs Advisory Board

Berghs handplockar entreprenörer, affärsutvecklare och kommunikatörer till nya Berghs Advisory Board. Gruppens sammansättning speglar den strategiska riktning som kommunikationsskolan har valt. Nu sätts fokus på området kreativ innovation som kompletterar Berghs arv av att utveckla strategisk och kreativ kompetens.

Berghs Advisory Board ska stödja skolans utveckling där målet är att utveckla Berghs utgångspunkt som en hub för innovativa idéer. Det betyder fokus på processtänk och kompetens för en tid av snabba förändringar. Varje utbildning och kurs som ges på Berghs ska ge kraft att utvecklas, och på så vis göra skillnad för varumärken, erbjudanden, individer och samhälle. Berghs Advisory Board kommer att bidra till att säkra rätt framtidskompetenser för den uppgiften vilket också avspeglas i gruppens sammansättning.

– Vi ser att kommunikation ska bidra till att hitta innovativa lösningar på dagens och framtidens utmaningar så nu involverar vi fler personer med entreprenörsbakgrund i kombination med ett antal Berghs alumni-studenter. Tanken är att varje år skapa en ny grupp människor som hjälper oss att navigera och tänka vidare, säger Camilla Wallander, VD Berghs School of Communication.

Fredagen den 11 mars träffas det nya Berghs Advisory Board för första gången. I gruppen finns en rad nya namn såsom Johan Attby från det svenska startupen Fishbrain, Ellen Sundh Creative technologist, Elia Mörling tribal growth hacking och Therese Gedda, entrepreneur and innovator, såväl som några välbekanta ansikten. Fredrik Wass är en av de nyckelpersoner som varit med tidigare.

– Jag ser fram emot att fortsätta bidra till Berghs utveckling. Skolan gör det möjligt att utvecklas inom områden som är i stark förändring. Berghs förstår att vi går från traditionella silos till fokus på konkreta färdigheter inom all kommunikation. Ett bra exempel på det är hur digital kompetens är disciplinöverskridande, säger Fredrik Wass, growth strategist på Rebel & Bird.

Berghs Advisory Board 2016:

• Artan Mansouri, Digital creative and founder Tracy Trackers
  • Camilla Ljunggren, Entrepreneur and innovator, CEO Business Challange
  • David Orlic, COO Volontaire, Chairman of the board at Komm!
  • Digge Zetterberg Odh, Head of Talent and Promotion The North Alliance
  • Ellen Sundh, Creative technologist Coda Collective
  • Elia Mörling, Growth hacking, grundare Tribaling
  • Ermir Peci, Designer EssenInternational
  • Fredrik Heghammar, CEO Another Tomorrow
  • Fredrik Wass, Growth strategist Rebel & Bird
  • Johan Attby, Entrepreneur and innovator, CEO Fishbrain
  • Johanna Johansson, Art Director Round And Round
  • John Mellkvist, Design and brand strategist John Mellkvist AB
  • Lamin Sonko, PR & Corp Comm. Advisor Jung Relations
  • Mandarva Stenborg, Head of Communication Tink
  • Måns Jacobsson Hosk, CEO and Brand Strategist Kurppa Hosk
  • Therese Gedda, Entrepreneur and innovator, CEO 30minMBA
  • Åsa Marklund, Senior Account Director / Marketing Director Doe Blomberg Gottberg

Camilla Wallander, VD Berghs School of Communication

tel. 073-747 00 21

camilla.wallander@berghs.se

Tor Löwkrantz Waxin, Kommunikationsstrateg, Berghs School of Communication

073- 532 26 86

tor.lowkrantz@berghs.se

Berghs School of Communication erbjuder strategisk och kreativ utbildning på olika nivåer inom marknadskommunikation. Vi har diplomutbildningar och internationella bachelorutbildningar på heltid, över 80 kurser på deltid samt anpassade utbildningar för organisationer och företag. Varje år går cirka 3000 personer någon form av utbildning på Berghs – i Sverige eller utomlands. Dessutom kommer ytterligare cirka 3000 personer på våra inspirationsseminarier. Berghs ligger i centrala Stockholm och ägs av den norska koncernen Anthon B Nilsen som driver flera andra skolor, däribland Westerdals School of Communication och universitetet NITH i Oslo.