Berghs-elever gör Stockholm till en varmare stad

Report this content

Stockholm Stadsmission tar hjälp av Berghs examensprojekt för att utveckla sina vänkoncept.

En projektgrupp bestående av sex elever har under de senaste veckorna arbetat intensivt med att hitta en ny lösning för Stockholms Stadsmissions vänföretag.

Problematiken med vänkoncepten har bestått i att de hittills varit otydliga och framförallt inte kommunicerat affärsnyttan för företagen som stödjer Stadsmissionen.  Därför har eleverna tagit fram en lösning som ska visa på den positiva förändring i staden som Stockholms Stadsmission och vänföretagen bidrar till, både visuellt och audiellt.

Kampanjen heter ”Ett Varmare Stockholm” och riktar sig både till Stockholmarna och företagen i staden.

- I kommunikationen riktar vi oss till stockholmare - företagens konsumenter -för att på så vis få till en förändring i företagens beteende. Att ens konsumenter ser en i ett positivt ljus är av högsta vikt för ett företag, säger Lisa Hall som har arbetat som Planner i projektet.

Kampanjen som består av både digitala och fysiska lösningar ska få Stockholmsföretagen att förstå att Stadsmissionen är en professionell samarbetspartner som kan tillföra mycket i att stärka relationerna till sina intressenter och kunder.

Och målet för gruppen är tydligt;

- Om vi med hjälp av vår lösning kan ge ytterligare ett incitament att skänka till välgörenhet så har vi lyckats med vår kommunikation, säger Lisa.

Medlemmarna i gruppen är:

Niklas Wistedt – Interactive Communication, Digital Director

Emelie Bratt – Marknadskommunikation

Lisa Hall - Marknadskommunikation

Nathalie Ahlstedt Mantel – Strategisk Kommunikation och PR

Pernilla Hallin – Produktionsledning

Thomas Samsioe – Interactive Communication, Digital Creative

Nina Lee – Reklam- copywriter

För mer information kontakta:

Nathalie Ahlstedt Manthel, PR

nathalie.ahlstedt@gmail.com

Berghs School of Communication erbjuder strategisk och kreativ utbildning på olika nivåer inom marknadskommunikation. Vi har diplomutbildningar och internationella bachelorutbildningar på heltid, över 80 kurser på deltid samt anpassade utbildningar för organisationer och företag. Varje år går cirka 3000 personer någon form av utbildning på Berghs – i Sverige eller utomlands. Dessutom kommer ytterligare cirka 3000 personer på våra inspirationsseminarier. Berghs ligger i centrala Stockholm och ägs av den norska koncernen Anthon B Nilsen som driver flera andra skolor, däribland Westerdals School of Communication och universitetet NITH i Oslo.

Taggar:

Citat

Om vi med hjälp av vår lösning kan ge ytterligare ett incitament att skänka till välgörenhet så har vi lyckats med vår kommunikation.
Lisa Hall, Planner
I kommunikationen riktar vi oss till stockholmare - företagens konsumenter -för att på så vis få till en förändring i företagens beteende. Att ens konsumenter ser en i ett positivt ljus är av högsta vikt för ett företag.
Lisa Hall, Planner