Berghs School of Communication livesänder årets slututställning via Bambuser

Samarbetet innebär att Berghs kommer livesända delar av slututställningen samt marknadsföra slututställningen via tjänsten för livesändning. Studentbyrån som arrangerar slututställningen kontaktade Bambuser med idén om att nå ut till nya målgrupper på ett oväntat sätt.

"Vi känner oss stolta över att samarbeta med Berghs och det är väldigt roligt att studentbyrån valt att köra live-sändningar och marknadsföra slututställningen via oss. Studenterna på Berghs är inom vår primära målgrupp och vana digitalanvändare, så vi hoppas att fler får upp ögonen för potentialen med Bambuser", säger Jonas Vig, VD på Bambuser om samarbetet.

Årets tema för slututställningen är ”Great Minds Don’t Think Alike” där människors olika bakgrunder utnyttjas på bästa sätt vid olika former av samarbeten. Den här typen av samarbeten har varit centralt för studenternas slutprojekt som presenteras på slututställningen.

"Samarbetet med Bambuser går i linje med årets tema på flera plan. Det möjliggör att vi kan nå oväntade målgrupper som kanske inte tidigare kommit i kontakt med Berghs, men som är intresserade av digital kommunikation. Vi når även flertalet målgrupper utanför Sveriges gränser, vilket går i linje med den alltmer internationella profil som skolan eftersträvar", säger Dennis Engkvist, samarbetsansvarig för studentbyrån, Berghs.

Slututställningen den 26-27 maj är öppet för allmänheten. Mer info finns på www.berghsgradsow.com

Dennis Engkvist

Samarbetsansvarig, Studentbyrån

dennis.engkvist@berghs.se

Berghs School of Communication erbjuder strategisk och kreativ utbildning på olika nivåer inom marknadskommunikation. Vi har diplomutbildningar och internationella bachelorutbildningar på heltid, över 80 kurser på deltid samt anpassade utbildningar för organisationer och företag. Varje år går cirka 3000 personer någon form av utbildning på Berghs – i Sverige eller utomlands. Dessutom kommer ytterligare cirka 3000 personer på våra inspirationsseminarier. Berghs ligger i centrala Stockholm och ägs av den norska koncernen Anthon B Nilsen som driver flera andra skolor, däribland Westerdals School of Communication och universitetet NITH i Oslo.

Vi känner oss stolta över att samarbeta med Berghs och det är väldigt roligt att studentbyrån valt att köra live-sändningar och marknadsföra slututställningen via oss. Studenterna på Berghs är inom vår primära målgrupp och vana digitalanvändare, så vi hoppas att fler får upp ögonen för potentialen med Bambuser.
Jonas Vig, VD på Bambuser
Samarbetet med Bambuser går i linje med årets tema på flera plan. Det möjliggör att vi kan nå oväntade målgrupper som kanske inte tidigare kommit i kontakt med Berghs, men som är intresserade av digital kommunikation. Vi når även flertalet målgrupper utanför Sveriges gränser, vilket går i linje med den alltmer internationella profil som skolan eftersträvar.
Dennis Engkvist, samarbetsansvarig för studentbyrån, Berghs