Berries by Astrid´s grundare vald till en av Shortcuts´s Uppstickare 2013

Report this content

Astrid Friborg – grundare och VD på Berries by Astrid AB som utvecklat världens första smoothieautomat – har valts till en av årets Uppstickare av Shortcut. Det är tolfte året i rad som Shortcut listar årets 100 Uppstickare under 40 år som gör Sverige bättre. De sticker ut, och upp.

Vid urvalet av årets Uppstickare väljer Shortcuts Jury unga människor som skapar viktiga arbetstillfällen, som står upp för demokratin och som kämpar mot rasismen och hatet i samhället.

”Med Uppstickarlistan vill vi uppmuntra och sprida de positiva och starka krafter som finns i Sverige”, säger Malin Letser, chefredaktör på Shortcut. Astrid Friborg har valts för att hon efter sin doktorsavhandling om cancer har startat produktionen av hälsosam smoothie för att förbättra folkhälsan och i år har lanserat världens första smoothieautomat.

”Det är väldigt roligt och hedrande att få utmärkelsen, säger Astrid Friborg.

Hela listan med årets Uppstickare hittar du på www.shortcut.nu och i magasinet Shortcut.
Mer information om Berries by Astrid finner du på www.berriesbyastrid.com

I juryn för Uppstickarlistan 2013 sitter:
- Sara Sterner, Grundare av Agentum
- Sanna Burman, Global Kommunikationschef på Universum
- Carlos Rojas, Social Entreprenör
- Malin Letser, Chefredaktör på Shortcut

För mer information, vänligen kontakta:
Susanne Westford
Marknads- och Kommunikationsansvarig
Mobil: 070-9991972
E-post: susanne@berriesbyastrid.com

Berries by Astrid AB startades 2009 och har sitt fokus på hälsa. Företagets grundare och VD Astrid Friborg har doktorerat inom cancer och hennes mission är att förlänga liv genom att serva alla till en sundare kosthållning - varhelst de befinner sig. Detta har idag resulterat i en färsk, högklassig och hälsosam smoothie i unik förpackning - allt producerat i Sverige.

Taggar: