Anne Sofie von Otter på världsturné gästar Berwaldhallen

Anne Sofie von Otter framträder i Berwaldhallen den 3 november med Brooklyn Rider, en av dagens hetaste stråkkvartetter med bas i New York. Tillsammans turnerar de under hösten i USA och Europa, med musik av bland andra Elvis Costello, Brad Mehldau och Björk. Stråkkvartetter av Philip Glass och Leos Janáček väver ihop programmet.

Anne Sofie von Otter och Brooklyn Rider, foto: Mats Bäcker / Erin Baiano

Brooklyn Rider hyllas som rockmusiker för sina orädda tolkningar av klassisk såväl som nyskriven kammarmusik. Den världsberömda mezzosopranen Anne Sofie von Otter har länge rört sig ledigt mellan den klassiska musiken och samarbeten med popmusiker.

Att arbeta med Anne Sofie von Otter har varit en konstant påminnelse om att det inte finns någonting så uttrycksfullt som den mänskliga rösten, säger Brooklyn Rider på konserthuset Carnegie Halls webbsajt.

”Brooklyn Rider är fyra klassiska musiker som framträder med samma energi som de vore rockstjärnor med elgitarrer!” – Pittsburgh Post-Gazette

berwaldhallen.se/
annesofievonotter.com/
brooklynrider.com/