Molly Sandén gör tre konserter med Sveriges Radios Symfoniorkester i maj

Hyllade Molly Sandén kommer till Sveriges Radios konserthus Berwaldhallen för tre konserter den 14-16 maj 2020.

Hans Ek, Sveriges Radios Symfoniorkester och Molly Sandén. Foto: Stina Gullander, Arne Hyckenberg och Henrik Halvarsson

Nu kan Sveriges Radios Symfoniorkester stolt meddela att Molly Sandén kommer till Berwaldhallen, Sveriges Radios konserthus, i maj för tre konserter i serien "Svenska stjärnor". Konserterna dirigeras av Hans Ek som också arrangerar en stor del av låtmaterialet för symfoniorkester. Molly Sandén kammade hem två vinster på P3 Guld-galan i lördags, och har dessutom fem nomineringar inför den kommande Grammisgalan.

– Ska bli så obeskrivligt mäktigt att få höra mina låtar spelas av Sveriges bästa symfoniorkester och få stå i mitten och känna vibrationerna. En riktig dröm som går i uppfyllelse! säger Molly Sandén.

– Vi har länge försökt hitta möjliga datum för ett samarbete mellan Molly Sandén och Sveriges Radios Symfoniorkester i Berwaldhallen. Att det blir verklighet just nu är fantastiskt roligt. Med Molly får "Svenska stjärnor" ett viktigt kapitel, säger Gerd Björnung, evenemangsansvarig i Berwaldhallen.

– Det ska bli fantastiskt kul och spännande att få jobba med Molly. Hennes musik, med kombinationen av perfekt pop och drama, är som gjuten för en symfoniorkester, säger Hans Ek.

De tre konserterna äger rum den 14, 15 och 16 maj, biljetterna är släppta och finns på berwaldhallen.se