• Besedo/

­­Besedo satsar på internationell expansion och anställer global försäljningschef

Report this content

Stockholm 2011-08-16 - Svenska Besedo, som arbetar med moderering och säkerhet i syfte att skapa relationer och bygga förtroende mellan företag och dess målgrupper i den digitala världen, har anställt Sylvain Lamblot som global försäljningschef. Sylvain kommer närmast från Ericsson där han haft en rad olika positioner. Anställningen av en global försäljningschef ligger i linje med Besedos internationella expansionsstrategi.

Sylvain Lamblot har lång erfarenhet av försäljning och har sedan 2007 innehaft ett flertal positioner på Ericsson, senast som marknads- och försäljningschef för applikationer, han har även varit försäljningschef på en rad andra divisioner inom Ericsson. Tidigare har Sylvain arbetat på Netwise, Thomson Telecom och Colt. På Besedo kommer Sylvain att fokusera på att skapa förutsättningar för att expandera både på befintliga och nya marknader, såsom Frankrike, Storbritannien och USA.

-  Sylvain har en gedigen erfarenhet av försäljning både på ett strategiskt och taktiskt plan. Med Sylvain ombord kommer vi att kunna satsa hårdare på den internationella expansionen vilket är en prioritet för oss framöver, säger Andreas Gindin, VD på Besedo.

Besedo hjälper webbaserade företag att hantera, kontrollera och moderera användargenererat innehåll. Besedo har två primära kompetensområden, Content Moderation som granskar, analyserar och bevakar innehåll på sajter och Safety som hjälper företag att förebygga abuse och bedrägerier på sajter. Genom att oursourca hanteringen och kontrollen av användargenererat innehåll kan Besedos kunder fokusera på sin kärnverksamhet. Samtidigt skapas ett reellt värde för företaget då en professionell och välskött sajt skapar bättre affärsmöjligheter. Ett viktigt syfte med Besedos verksamhet är att skapa tryggare webbplatser för användarna. Besedo hanterar varje månad miljontals foruminlägg, profiler, annonser m.m. på över 15 olika språk.

-  Besedos verksamhet är oerhört intressant eftersom det skapar värde på något som från början är gratis, det vill säga användargenererat innehåll. Rätt använt så skapar användargenererat innehåll ökad försäljning och fördjupade kundrelationer, säger Sylvain Lamblot.

Tjänsten som global försäljningschef är nyinrättad. Sylvain kommer att vara baserad i Frankrike.

För mer information, kontakta presskontakt Johan Rönn på telefon +46-70-766 14 49 eller johan.ronn@angseliusronn.se

Om Besedo
Besedo är ett svenskgrundat entreprenörsdrivet kunskapsföretag, inriktat på att öka kvalitet, kundnytta och  värde för företag som har användargenererat innehåll på webben. Besedo arbetar bland annat med köp- och säljsajter, datingsajter och webbplatser med stora volymer användargenererat innehåll såsom sociala medier. Vidare arbetar Besedo med att förebygga och utreda bedrägerier och olämpligt beteende genom att moderera användargenererat innehåll.

Besedo grundades 2002 och är idag ett globalt bolag med kontor i Sverige, Malta och Malaysia. Företaget kvalitetssäkrar varje månad miljontals annonser, mail, inlägg och kommentarer på över 15 olika språk för kunder över hela världen. Besök www.besedo.com för mer information.

Taggar: