Petter Nylander ny ordförande i Besedo

Report this content

Petter Nylander har idag valts till ordförande i det svenskgrundade bolaget Besedo. Besedo arbetar med granskning och säkerhet för Internetbaserade verksamheter med stor mängd användargenererat innehåll, ett arbete som skapar ökad försäljning och fördjupade kundrelationer.

Petter Nylander är VD för Universum, en global koncern som arbetar med Employer Branding. Han har under en lång karriär arbetat med olika aspekter av media, bland annat som VD för TV3, som VD för mediebyrån OMD samt som VD för spelbolaget Unibet.

- Besedo är ett mycket duktigt och väl positionerat bolag, som redan etablerat sig på en rad internationella marknader, säger Petter Nylander.

- Mitt uppdrag är att hjälpa Besedo att fortsätta och accelerera den internationella expansionen. Vi ska kort sagt hjälpa Internetbaserade konsumentföretag över hela världen att bli ännu mer framgångsrika.

Petter Nylander ser ett allt större globalt behov av Besedos unika expertis.

- Den digitala omvandlingen av branscher som exempelvis spel, dejting, sociala medier och eftertextannonsering skapar ett enormt behov av kvalitetsgranskning av stora volymer användargenererat innehåll. Besedo har utvecklat och strukturerat unik kompetens inom detta område så att man idag kan driva sådana processer extremt effektivt.

Besedos kvalitetsarbete ökar kundbasens värde för många kunder över hela världen. Besedo hanterar varje månad miljontals foruminlägg, annonser etc på över 15 olika språk åt olika kunder.

- Petters globala erfarenhet och kunskap kommer att främja Besedos kunders internationella expansion och därmed också bolagets tillväxt, säger Investment Director Peder Holm på InnovationsKapital, som är delägare i Besedo.

För mer information, kontakta presskontakt Johan Rönn på telefon +46-70-7661449 eller johan.ronn@angseliusronn.se

Om Besedo

Besedo är ett svenskgrundat kunskaps- och outsourcingföretag inriktat på att öka kvalitet och därmed också kundnytta och värde på Internetbaserade verksamheter som dejtingsajter, annonssajter, spelsajter, sociala medier och andra sajter med stora volymer användargenererat innehåll. Besedo förebygger och förhindrar bedrägerier och olämpligt beteende, processar och granskar användargenererat innehåll och effektiviserar kommunikationen mellan sajter och dess användare.

Besedo grundades 2002 och är idag ett globalt bolag med kontor i Sverige, Malta och Malaysia. Besedo kvalitetssäkrar varje månad flera miljoner artiklar, mejl, inlägg, kommentarer och inloggningar på över 15 olika språk för kunder över hela världen. Se www.besedo.com för mer information.

Taggar: