• Besqab/

Besqab och Upplands Väsby kommun tog ett gemensamt första spadtag för Eds Ängar

PRESSMEDDELANDE 2017-11-09

Kommunstyrelsens ordförande i Upplands Väsby, Mathias Bohman (S) och Besqabs VD Anette Frumerie, tog på onsdagen ett gemensamt första spadtag för Besqabs nya område Eds Ängar.

I en vacker sluttning, vid Eds Allé nära Edssjön bygger Besqab ytterligare en etapp i Upplands Väsby. Detta nya kvarter, Eds Ängar, består av 55 välplanerade villor, kedjehus och radhus i bostadsrättsform. Projekteringen är klar och markarbeten pågår.

-       Besqab har precis färdigställt en första etapp med 30 villor vid Prästgårdsvägen, där alla hus är sålda och inflyttade. Då är det väldigt roligt att kunna erbjuda fler småhus
i de här fina omgivningarna, säger Lotta Niland, regionchef på Besqab.

-       Vi är glada för det goda samarbetet med Besqab och markägaren som gör det möjligt att erbjuda fler bostäder i Väsby, säger Mathias Bohman, kommunstyrelsens ordförande i Upplands Väsby.

Fakta Eds Ängar
55 st kedjehus, radhus och villor i bostadsrättsform
17 radhus, 28 kedjehus, 10 villor
Inflyttning planerad från slutet av 2018, sen löpande under 2019
Arkitekter EttElva

För ytterligare information:
Lotta Niland, regionchef, 08-409 416 46, lotta.niland@besqab.se
Christina Durling, Pressansvarig, 08-409 416 60, christina.durling@besqab.se

.

Besqab har precis färdigställt en första etapp med 30 villor vid Prästgårdsvägen, där alla hus är sålda och inflyttade. Då är det väldigt roligt att kunna erbjuda fler småhus i de här fina omgivningarna.
Lotta Niland, regionchef Besqab