Besqab rekryterar affärschef med lång erfarenhet från bostadsmarknaden

Besqab har anställt Sofia Ljungdahl som ny affärschef. Sofia har lång och gedigen erfarenhet av bostadsutveckling och passar väl in i Besqabs kompetensprofil för fortsatt utveckling av verksamheten.

Sofia Ljungdahl har bred branscherfarenhet med ett långt förflutet i JM där hon haft olika roller, bland annat som Affärsenhetschef och medlem i koncernledningen. Hon har också arbetat inom Peab-koncernen och kommer närmast från Rikshem som Projekt- och brf-utvecklingschef och medlem i ledningsgruppen.

-  Vi är mycket glada över att välkomna Sofia Ljungdahl till Besqab i rollen som affärschef. Hon passar väl in i Besqabs team och kommer aktivt att delta i arbetet med Besqabs utveckling och tillväxt, säger Besqabs VD Anette Frumerie. Sofia har en mycket gedigen erfarenhet från projektutveckling av bostäder.

Sofia direktrapporterar till VD Anette Frumerie och tillträder tjänsten den 1 maj 2015

Anette Frumerie, VD E-post: anette.frumerie@besqab.se Tel: 08-630 16 20

Besqab är verksamt i Stockholm och Uppsala. Sedan starten 1989 har Besqab varit delaktigt i projekt som omfattar mer än 5 000 bostäder och ca 100 000 kvm lokaler. Verksamheten omfattar hela processen från köp och förädling av mark till färdigställande och förvaltning av bostäder och vårdfastigheter. Besqabs aktie (BESQ) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan den 12 juni 2014.

Vi är mycket glada över att välkomna Sofia Ljungdahl till Besqab i rollen som affärschef. Hon passar väl in i Besqabs team och kommer aktivt att delta i arbetet med Besqabs utveckling och tillväxt. Sofia har en mycket gedigen erfarenhet från projektutveckling av bostäder.
Anette Frumerie, VD Besqab