Succé när Besqab säljstartade 37 nya lägenheter i Hammarby Sjöstad

I söndags den 26/10 säljstartade Besqab den första etappen av bostadsprojektet Brf Lumaparken - ett sjuvåningshus med totalt 74 lägenheter vid den gamla Lumafabriken i Hammarby Sjöstad. Byggstart planeras till slutet av 2014  och första inflyttning till slutet av 2016.

Luma Exterior highres

- När vi öppnade dörrarna kl 11 hade några av våra intressenter köat ända sedan lördagen,
och när säljstarten stängde hade nästan alla lägenheter reserverats,
säger Staffan Grundmark, regionchef på Besqab. Det är väldigt roligt när ett projekt tas emot så positivt.

- Det här är ett mycket fint kompletteringsprojekt i befintlig stadsmiljö, säger Anette Frumerie, VD på Besqab. Här kommer vi att skapa vackert formgivna hem utöver det vanliga.

Den första etappen av Brf Lumaparken består av 37 lägenheter fördelade på ett till fem rum och kök om ca 43 - 119 kvm samt ett par takvåningar med terrasser. Arkitekt är Helena Andersson på Murman Arkitekter.

Läs mer om projektet på www.besqab.se/lumaparken

För mer information kontakta:

Staffan grundmark, Regionchef
08-630 16 30 staffan.grundmark@besqab.se

Anette Frumerie, VD
08-630 16 20 anette.frumerie@besqab.se

Besqab bildades 1989 och verksamheten är i huvudsak fokuserad till nyproduktion av bostadsrätter och egna hem i attraktiva lägen med tyngdpunkt på Stockholms län och Uppsala, vilket bedrivs inom affärsområdet Projektutveckling Bostad. Sedan starten har Bolaget varit delaktigt i projekt som omfattar mer än 5 000 bostäder och drivit fram cirka 230 detaljplaner. Besqab bedriver även uppdragsverksamhet i form av projektledning med totalansvar åt externa fastighetsägare vid deras nyproduktion av bostäder, huvudsakligen bostäder upplåtna med hyresrätt, vilket bedrivs inom affärsområdet Construction Management, samt projektutveckling och förvaltning av främst vård- och omsorgsbostäder, vilket bedrivs inom affärsområdet Fastighetsutveckling. Besqabs aktie (BESQ) är noterad på NASDAQ OMX Stockholm sedan den 12 juni 2014.