MAGNUS SILFVERBERG TILLTRÄDER SOM KONCERNCHEF OCH VD FÖR BETSSON AB (PUBL)

OBS: Denna information har delvis publicerats tidigare men p.g.a. tekniskt fel har den ej nått samtliga avsedda mottagare.

Den 13 april 2011 offentliggjordes att styrelsen avsåg att utse dåvarande VD för Betsson Malta Ltd, Magnus Silfverberg, att ersätta Pontus Lindwall i hans funktion som koncernchef och VD i Betsson AB. Vid årsstämman den 12 maj 2011 beslutades att utse Pontus Lindwall till arbetande styrelseordförande från och med verkställandet av VD bytet i Betsson AB.

Styrelsen har den 5 juli 2011 formellt beslutat att utse Magnus Silfverberg till ny koncernchef och VD i Betsson AB. I enlighet med årsstämmans beslut innebär detta att Pontus Lindwall därmed efterträder John Wattin som styrelseordförande i bolaget.

Magnus Silfverberg är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm och har en MBA från INSEAD. Innan Magnus Silfverberg började på Betsson 2009 var han verksam på Hewlett Packard sedan 2005.

Betsson AB (publ)

För ytterligare information, kontakta:

Pontus Lindwall, styrelseordförande, tfn +46 (0)8 506 403 10 eller +46 (0)708 27 51 55, pontus@betsson.com

Magnus Silfverberg, koncernchef och VD, tfn +46 (0)8 506 403 00 eller +356 794 343 03, magnus.silfverberg@betsson.com

Taggar: