Bike Babes Stockholm 500 medlemmar i dag

Report this content

I dag är en stor dag – Bike Babes Stockholm har just fått sin 500:e medlem! Bike Babes Stockholm är en grupp med kvinnor från Stockholmsområdet som kör motorcykel.

– Vem hade kunnat tro att det fanns 500 kvinnor som kör motorcykel bara i Stockholm? I dag är det en mycket aktiv grupp som arrangerar gemensamma turer och resor. Få saker ger så mycket glädje som att få vara med sina vänner och hänge sig åt det man älskar – att köra motorcykel, säger Karin Pontén, grundare av gruppen.

Allt började med att Karin Pontén saknade någon att köra motorcykel med. De hon kände som hade mc-kort var alla killar och ursäkterna för att inte ut och köra var många. Hon startade en facebook-grupp och tipsade några tjejer som hon visste hade mc-kort. Efter bara någon dag började allt fler medlemmar hitta till gruppen – och i dag har Bike Babes Stockholm fått sin 500:e medlem, samma dag som gruppen fyller fyra år.

Kraven för att få vara med i gruppen är få men tydliga; du ska vara kvinna, ha eget mc-kort och bo i Stockholmsområdet. Alla åldrar och motorcykeltyper är välkomna Det går också bra att gå med om man håller på att ta körkortet och flera medlemmar har även fått hjälp med handledare genom gruppen.

Tolerans och körglädje är det viktigaste och det är alltid en positiv och trevlig ton här. Medlemmar ställer upp för varandra genom att vara handledare, hjälpa till att meka, byta prylar med varandra och annat, säger Karin Pontén.

Gruppen är väldigt aktiv och det arrangeras många turer, både korta spontana och längre. På torsdag åker 50 av medlemmarna till Gotland för att köra motorcykel och ha det trevligt. Det blir fjärde året i rad som gruppen arrangerar en resa till Gotland tillsammans. För att fira att gruppen fått 500 medlemmar har en stor flagga beställts med Bike Babe Stockholms logga på. Det planeras också en härligt mullrande kortege genom Stockholm i sommar.

För mer information, kontakta gärna:

Karin Pontén, grundare Bike Babe Stockholm, karin.ponten@varprbyra.se, tfn 0708 66 66 31

Taggar: