BIKEID lanserar ny internationell  hemsida

Svenska cykeltillverkaren BIKEID lanserar samtidigt med sina nya cykelmodeller en helt ny internationell hemsida.

BIKEID som tidigare mest koncentrerat sig på den svenska marknaden gör nu en storsatsning. Förutom att lansera nya cykelmodeller, däribland en helt ny dammodell, så görs en rejäl uppgradering av hemsidan - www.bikeid.se

-       Vi kände att vi behövde en hemsida som gick i linje med de cyklar vi erbjuder vad gäller både design och funktionalitet, säger Anders Dahlberg, marknadsansvarig på BIKEID.

Hemsidan, som är gjord i HTML5, är framtagen av designbyrån Leon&Chris tillsammans med Anemo Form och Funktion. En kul feature är att man i designapplikationen kan dela sin exakta design på Facebook – ett enkelt klick på Like-knappen är allt som behövs.

-       Redan förra säsongen märkte vi att många kunder hade svårt att bestämma sig och sökte sig till vänner och bekanta för råd. Nu har vi gjort den processen väldigt mycket smidigare, fortsätter Anders Dahlberg.

Det märks att man nu tar sikte på en internationell kundbas, och förutom cutting edge design så erbjuder man även sina kunder fri frakt på cykelbeställningar till sex kontinenter.

För mer information vänligen besök, www.bikeid.se eller kontakta:

Anders Dahlberg, marknadsansvarig på BIKEID,

Tel: 08-400 26 260, Epost: anders.dahlberg@bikeid.se

BIKEID drivs av A Frame AB och har sedan starten 2009 fokuserat på att erbjuda sina kunder designade kvalitetscyklar som kunden själv sätter sin personliga prägel på. Företaget drivs idag av fyra personer som förverkligat sin gemensamma vision. Styrelsen har sitt säte i Stockholm där tre av entreprenörerna är verksamma, en fjärde är stationerad i Shanghai.

Taggar: