BIKEID öppnar interaktiv butik i Stockholm - få din drömcykel byggd medan du väntar

Den svenska cykeltillverkaren BIKEID tar sin affärsidé vidare från nätet och öppnar en interaktiv butik vid Stureplan i Stockholm. Precis som på hemsidan är det du som designar din cykel – den här gången medan du väntar.

I samband med lanseringen av årets nya cykelmodeller, både dam och herr, tar BIKEID sin affärsidé ett steg längre och öppnar en interaktiv cykelbutik/verkstad i Stockholm. Butiken är en spegelbild av vad som sker på hemsidan, förklarar Anders Dahlberg, marknadsansvarig på BIKEID:

-       Vi tog på oss rollen som kund och frågade oss vad som skulle göra BIKEID ännu roligare och bättre. Svaret var rätt givet – designa sin cykel live och se medan den byggs ihop.

På Brahegatan 6 i centrala Stockholm kan man sedan en vecka tillbaka tillsammans med personalen designa och bygga ihop sin egen drömcykel. Cyklarna och valmöjligheterna är desamma som på hemsidan, men i butiken finns möjligheten att provcykla innan du bestämmer dig. Men det finns fler fördelar med butiken.

-       Vi är ett ungt cykelmärke och är otroligt intresserade av vad våra kunder tycker är viktigt när man letar efter en ny cykel. BIKEID Store gör det arbetet väldigt mycket lättare, fortsätter Anders Dahlberg.

BIKEID Store är ritad av arkitektbyrån Hultman Part Vogt.

Adressen är Brahegatan 6 i Stockholm.  Öppettider Mån-Fre 11-19, Lör-Sön 11-16.

För mer information vänligen besök, www.bikeid.se eller kontakta:

Anders Dahlberg, marknadsansvarig på BIKEID,

Tel: 08-400 26 260, Epost: anders.dahlberg@bikeid.se

BIKEID drivs av A Frame AB och har sedan starten 2009 fokuserat på att erbjuda sina kunder designade kvalitetscyklar som kunden själv sätter sin personliga prägel på. Företaget drivs idag av fyra personer som förverkligat sin gemensamma vision. Styrelsen har sitt säte i Stockholm där tre av entreprenörerna är verksamma, en fjärde är stationerad i Shanghai.

Taggar: