Outokumpu tecknar nytt treårigt avtal med Bilfinger

Report this content

Bilfinger har tecknat ett nytt treårigt leverantörsavtal för tekniska konsulttjänster med Outokumpu. Avtalet är ett så kallat partnerskapsavtal, vilket innebär att Bilfinger är prioriterad leverantör inom projektledning, elkonstruktion, mekanisk konstruktion, automation och dokumentation.

− Vi är mycket glada över att vi får ett fortsatt förtroende av Outokumpu inom tekniska konsulttjänster. Att vi nu får ett förnyat avtal visar att vi hittills har gjort ett bra arbete och att Outokumpu är nöjd med vår leverans. Det ligger också helt i linje med Bilfingers strategi att ha Outokumpu som en prioriterad kund och vi ser fram emot att fortsätta vårt samarbete, säger Nicklas Tarantino, Bilfinger Engineerings områdeschef i Dalarna.

Avtalet mellan Outokumpu och Bilfinger gäller tekniska konsulttjänster och träder i kraft den 1 april 2015 och innebär att Bilfinger även fortsättningsvis kommer att medverka i Outokumpus genomförande av investeringsprojekt och anläggningsförändringar.

Ingenjörs- och servicebolaget Bilfinger Industrial Services Sweden AB är sedan den 1 april 2013 en fusion mellan underhållsbolaget BIS Production Partner AB och isolerings- och ställningsbolaget BIS Isenta AB. Bolagets kärnverksamhet är underhåll, ingenjörstjänster och verkstadsservice inom petrokemi-, massa-, energi- och gruvindustrin. Företaget har en omsättning på 1,2 miljarder kronor och cirka 1 200 anställda med verksamhet i hela landet. Några av de största kunderna är Vattenfall, Fortum, AkzoNobel, Borealis, SCA, Stora Enso, Metsä, Outokumpu och Sandvik. Bolaget ingår i den tyska Bilfinger-koncernen med över 72 000 anställda runt om i hela världen.

Läs mer på: http://www.is-sweden.bilfinger.com/

För mer information kontakta:
Daniel Backman, affärsområdeschef Engineering hos Bilfinger
Mail: daniel.backman@bilfinger.com

Taggar:

Citat

Vi är mycket glada över att vi får ett fortsatt förtroende av Outokumpu inom tekniska konsulttjänster. Att vi nu får ett förnyat avtal visar att vi hittills har gjort ett bra arbete och att Outokumpu är nöjd med vår leverans. Det ligger också helt i linje med Bilfingers strategi att ha Outokumpu som en prioriterad kund och vi ser fram emot att fortsätta vårt samarbete´.
Nicklas Tarantino, Bilfinger Engineerings områdeschef i Dalarna