Förändring av ledningen vid Gruvöns bruk

Med syfte att långsiktigt stärka ledning och lönsamhet vid Gruvöns bruk har ny brukschef utsetts.

Ny chef blir Per Bjurbom som tillträder den 1 december i år. Han kommer senast från befattningen som platschef vid Hallsta bruk inom Holmen Paper, och har tidigare också varit platschef vid Skoghalls Bruk inom Stora Enso. Per Bjurboms uppdrag blir att utveckla Gruvöns bruk inför framtiden, med syfte att höja produktiviteten i brukets olika delar.

Nuvarande brukschef, Anders Snell, kommer att återgå till arbetet vid Billeruds huvudkontor i Solna. Hans nya uppdrag blir att stärka Billeruds investeringsplanering och att stärka koncernens position inom energieffektivitet, energiproduktion och miljö.

Stockholm den 23 augusti 2007
Billerud AB (publ)