Ingrid Engström blir ny fabrikschef i Frövi/Rockhammar

BillerudKorsnäs har utsett Ingrid Engström till ny fabrikschef för produktionsanläggningen i Frövi/Rockhammar. Ingrid kommer senast från Stora Enso och tillträder senast första september 2018.

I samband med att den tidigare fabrikschefen Peter Lindgren tog över tjänsten som fabrikschef för BillerudKorsnäs produktionsanläggning i Gruvön, och under tiden som rekrytering har pågått för en permanent lösning, har Johanna Svanberg haft rollen som tillförordnad fabrikschef i Frövi/Rockhammar. Nu är rekryteringsprocessen avslutad, och det står klart att Ingrid Engström tillträder som fabrikschef senast den första september 2018.

Ingrid Engström, ny fabrikschef i Frövi/ Rockhammar, tillträder senast den 1/9 2018

Ingrid har  lång erfarenhet inom pappers- och massaindustrin och har arbetat många år hos Stora Enso och Skoghall, som i likhet med BillerudKorsnäs produktionsanläggningar i Frövi och Gävle tillhör världens ledande producenter av vätskekartong. Hos Stora Enso har Ingrid haft flera ledande positioner, exempelvis som produktionschef för kartongproduktion och platschef för enheten i Forshaga.

– Vi är väldigt glada att Ingrid börjar hos oss som fabrikschef i Frövi/Rockhammar. Med sin erfarenhet och bakgrund  kommer hon att kunna tillföra mycket  både inom produktionen och ledarskapet, säger Ulf Eliasson, direktör produktion hos BillerudKorsnäs.

BillerudKorsnäs Frövi är tillsammans med anläggningen i Rockhammar ett av Sveriges största integrerade kartongbruk. Där arbetar cirka 650 medarbetare som tillverkar 480 000 ton vätske- och förpackningskartong årligen. För mer information, vänligen besök

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Sofia Collén, kommunikationsansvarig Frövi/Rockhammar 070-345 10 94, sofia.collen@billerudkorsnas.com