Per Lindberg prisas för bästa VD

BillerudKorsnäs VD Per Lindberg prisades för bästa VD för Large Cap bolag i IR Nordic Markets Sverige 2016.

IR Nordic Markets är Nordens största IR-studie och utförs av Regi för nittonde året i rad. I den studie som igår presenterades på IR Nordic Markets Awards Sverige 2016 ligger bedömningar från analytiker i Norden och Europa till grund för analys av börsbolagens finansiella kommunikation.

Kategorin Bästa svenska VD för Large Cap bolag bestod av 46 bolag och beräknas utifrån medelvärden av tre kriterier: Trustworthiness, Public performance and Communication. Baserat på dessa kriterier har finansanalytiker rankat Per som den bästa.

Henrik Essén, SVP Kommunikation och Hållbarhet, +46 (0)8 553 335 00

BillerudKorsnäs levererar förpackningsmaterial och -lösningar som utmanar konventionella förpackningar för en hållbar framtid. Vi är en världsledande leverantör av nyfiberbaserat förpackningsmaterial och har kunder i över 100 länder. Företaget har sju produktionsanläggningar i Sverige, Finland och Storbritannien och cirka 4 200 anställda i över 13 länder. BillerudKorsnäs omsätter ca SEK 22 miljarder och är noterat på Nasdaq Stockholm. www.billerudkorsnas.se

BillerudKorsnäs levererar förpackningsmaterial och -lösningar som utmanar konventionella förpackningar för en hållbar framtid. Vi är en världsledande leverantör av nyfiberbaserat förpackningsmaterial och har kunder i över 100 länder. Företaget har åtta produktionsanläggningar i Sverige, Finland och Storbritannien och cirka 4 200 anställda i över 13 länder. BillerudKorsnäs omsätter ca SEK 22 miljarder och är noterat på Nasdaq Stockholm. www.billerudkorsnas.se