Valberedning 2019

Enligt beslut vid BillerudKorsnäs årsstämma har styrelsens ordförande sammankallat en valberedning för årsstämman 2019, utsedd av de största aktieägarna i bolaget.

Valberedningen består av Michael M.F. Kaufmann, utsedd av Frapag Beteiligungsholding AG, Tomas Risbecker, utsedd av AMF Försäkring & Fonder, Lennart Francke, utsedd av Swedbank Robur fonder och Thomas Wuolikainen, utsedd av Fjärde AP-fonden.

Information om valberedningens arbete finns på BillerudKorsnäs webbplats www.billerudkorsnas.se. Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen kan göra det med e-post till valberedningen@billerudkorsnas.com eller med brev till BillerudKorsnäs AB (publ), Att: Valberedningen, Box 703, 169 27 Solna.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 oktober 2018 klockan 11:15 CET.

Andreas Mattsson, Chefsjurist, 072-585 16 78, andreas.mattsson@billerudkorsnas.com

BillerudKorsnäs levererar förpackningsmaterial och -lösningar som utmanar konventionella förpackningar för en hållbar framtid. Vi är en världsledande leverantör av nyfiberbaserat förpackningsmaterial och har kunder i över 100 länder. Företaget har åtta produktionsanläggningar i Sverige, Finland och Storbritannien och cirka 4 300 anställda i över 13 länder. BillerudKorsnäs omsätter ca SEK 22 miljarder och är noterat på Nasdaq Stockholm. www.billerudkorsnas.se