Kempas - ny Sektorchef

Johan Kempas, har sen april 2018 tillträtt som ny sektorchef för personbilar i Gävleborg.

Johan har drygt 30 års erfarenhet från bilbranschen i olika befattningar och kommer närmast från Svensk Volvohandel och Volvohandlarföreningen, som varumärkeschef för Renault-Dacia.

- Att "kliva" in i Bilmetrovärlden känns inspirerande och respektfullt. Min roll blir att fortsätta tillväxtresan med god lönsamhet och att förvalta och utveckla företaget in i framtiden. Naturligtvis i Bilmetros historiska anda.

- När jag började med bilförsäljning i 20 års ålder var det ”mer för dagen” som gällde och mycket kanske var betydligt enklare. Idag är arbetet mer strategiskt och omfattande och allt går väldigt fort. Digitalisering och artificiell intelligens styr oss mer och mer och just därför känns mjuka värden än mer viktiga i framtiden. I centrum finns vår personal och våra kunder, min målbild är att bygga en kultur och inget som tvingas fram, allt måste komma från hjärtat på riktigt när vi tar hand om våra kunder.

Privat har Johan precis hunnit fylla 50 år och hans resa inom bilbranschen har tagit honom från Sundsvall via Jönköping till Stockholm och nu senast till Gävle.

-Vi på Bilmetro känner oss mycket nöjda med rekryteringen. Med Johan får vi en erfaren och modern ledare som har stor kunskap från bilbranschen, säger Filip Andersson VD Bilmetro

Johans roll som sektorchef i Gävleborg innebär totalansvar för personbilsverksamheten i Gävle, Sandviken, Bollnäs och Hudiksvall med 215 medarbetare och en omsättning på 1,3 miljarder kronor per år.

johan.kempas@bilmetro.se
Tfn. 070-269 38 98

Bilmetro är ett av Sveriges största privatägda bilföretag med ca 600 anställda på 11 orter i Gävleborg, Dalarna och Uppland. Dagens sortiment omfattar Volkswagen person- och transportbilar, Audi, Skoda, Seat, Kia, Honda och Scania lastbilar. Vi omsätter ca 3,4 miljarder kronor och levererar ut ca 11 400 personbilar samt 480 st tunga fordon per år. Vi har anläggningar med försäljning, bildelsbutiker, service och verkstäder i Avesta, Bollnäs, Borlänge, Falun, Gävle, Hudiksvall, Ludvika, Mora och Sandviken (Hedemora och Uppsala endast Scania). Vi har en självklar målsättning för vårt arbete, något som gäller både kunder och medarbetare, vi ska alltid vara – Din bästa bilaffär.