Kågered Racing utsedda till Årets gästmekanikerteam

Kågered Racing från Linköping, har på Bilsportgalan i Karlstad utsetts till årets gästmekanikerteam.

Bilproffs.se har utsett Kågered Racing till utmärkelsen Årets gästmekanikerteam. Teamet har under 2015 visat ett berömvärt engagemang i gästmekanikerprojektet. I projektets anda har de med god pedagogik introducerat unga mekaniker i tävlingsrollen, ökat intresset hos blivande mekaniker samt agerat goda ambassadörer för motorbranschen.

- Vi är mycket glada över att kunna hjälpa med att intressera fler ungdomar till mekanikeryrket och att bidra till att motorsporten uppmärksammas. Därför har utmärkelsen stor betydelse för vårt team, säger Mikael Kågered, teamchef.

- Bilproffs.se uppskattar den goda framåtandan och viljan hos teamet att med egna initiativ föra projektet framåt, säger Patrik Svensson, Bilproffs.se

Gästmekanikerprojeket drivs av Bilproffs.se i samarbete med Svenska Bilsportförbundet. Syftet är att unga elever med fordonsteknisk utbildning ska få chansen att prova på att arbeta med ett racing- eller rallyteam under en säsong.

Besök vår hemsida Bilproffs.se och följ Bilproffs på facebook.com/bilproffs

Mer information/kontaktpersoner:
Mikael Kågered, Kågereds Racing 070-8570900
Bo Lindman, Bilproffs.se 070-5958399

Motorbranschens Yrkesnämnd, MYN, och Lackerarnas Yrkesnämnd, LYN har arbetsmarknadens parters,  Motorbranschens Arbetsgivareförbund och IF Metall respektive Svenska Målareförbundets, uppdrag att arbeta med kompetensförsörjningen inom motorbranschen. Bilproffs.se är varumärket för MYN och LYN.

Taggar: