Bilprovningen säljer dotterbolag

Bilprovningen säljer dotterbolag Som ett led i AB Svensk Bilprovnings koncentration av verksamheten mot kärnaffären - kontrollbesiktningar, har aktierna i Motortestcenter MTC AB sålts. Köpare är det österrikiska företaget AVL List GmbH. MTC är inriktat på forskning och utveckling med inriktning på fordon och deras miljöpåverkan. Företaget som bildades 1989 omsatte 2001 cirka 5 miljoner euro och har 50 anställda. Ytterligare information lämnas av: Magnus Ehrenstråhle, VD, Bilprovningen, tfn 0708-200 402. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020814BIT00510/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020814BIT00510/wkr0002.pdf