Bilprovningen välkomnar omregleringen av marknaden

Idag den 1 juli omregleras marknaden för fordonsbesiktning i Sverige. Bilprovningen har under dagen firat startskottet för den nya marknaden tillsammans med kunder på stationer runt om i landet.

Bilprovningens vd Magnus Ehrenstråhle var en av många ledare och medarbetare från Bilprovningen som under dagen mötte och informerade kunder om omregleringen och vad den innebär för företaget och kunderna.

– Vi ser fram emot att få konkurrens och är övertygade om att omregleringen kommer att vara bra för våra kunder. Det kommer att bidra till ökad tillgänglighet och bättre service, säger Bilprovningens vd Magnus Ehrenstråhle.

Trafiksäkerhet och miljö kommer även i fortsättningen att vara högsta prioritet när Bilprovningen besiktar alla fordon.

– Det är vårt huvuduppdrag och helt centralt för våra ägare och kunder. Men omregleringen ger också möjligheter för oss att utveckla nya erbjudanden efter andra behov som kunderna har. Nu ser vi fram emot att visa vad vi verkligen går för på den nya marknaden, säger Bilprovningens vd Magnus Ehrenstråhle.

Bilaga: Bild där Bilprovningens vd Magnus Ehrenstråhle delar ut en t-shirt till en kund i samband med att Bilprovningen firar omregleringen av marknaden som sker idag den 1 juli.

För mer information kontakta: Magnus Ehrenstråhle, verkställande direktör, mobil: 0708-20 04 02, e-post: magnus.ehrenstrahle@bilprovningen.se Cecilia Blom Granlund, informationschef, mobil: 0706-87 03 66, e-post: cecilia.blom.granlund@bilprovningen.se

Siktgatan 7, Box 508, 162 15 Vällingby Tfn: 08-759 21 00 Fax: 08-759 54 24 www.bilprovningen.se