Hélène Westholm ny styrelseledamot i Bilprovningen

Hélène Westholm har, vid en extra bolagsstämma idag, utsetts till ny styrelseledamot i Bilprovningen. Hon efterträder Leif Ljungqvist som lämnar Bilprovningens styrelse för andra styrelseuppdrag.

Hélène Westholm (född 1971) är styrelseledamot i Svenska Spel. Helene har många års erfarenhet från den finansiella sektorn, senast som Project Manager Corporate Finance på Erik Penser Bank och tidigare som Investment Manager på Nordstjernan. Hon har också haft befattningar inom bl.a. Telia och Unilever.

- Som bolagsförvaltare i Regeringskansliet har jag två uppgifter i samband med att jag går in i Bilprovningens styrelse, dels det viktiga styrelsearbetet, dels det projektledande ansvaret för bolaget i statens bolagsförvaltning, säger Hélène Westholm.

I Bilprovningens styrelse ingår sammanlagt sex ledamöter. Dessa är Karin Strömberg (ordförande), Cecilia Daun Wennborg, Hans Krondahl, Gunnar Malm och Anna Nilsson-Ehle samt numera även Helene Westholm.

Karin Strömberg, styrelseordförande, mobil: 0709-93 67 33, e-post: karin.Stromberg@sechc.se

Cecilia Blom Hesselgren, kommunikationschef, mobil: 0706-87 03 66, e-post:
cecilia.blom.hesselgren@bilprovningen.se