Trafikradion ger information om Bilprovningen

Trafikradion ger information om Bilprovningen Bilprovningen och Sveriges Radios trafikredaktioner i hela landet samarbetar för att få ut information om läget på Bilprovningens stationer. Lokalt anpassad information höjer servicegraden både från Bilprovningen och radion. Från och med nu har Bilprovningen möjlighet att få ut information via de lokala trafikradio- redaktionerna. Det är Bilprovningens platschefer och bokningsansvariga som kommer att förse trafikredaktionerna med information via e-post. E-posten sorteras automatiskt kommunvis så att rätt redaktion får rätt meddelande. - Vi har ibland behov av att snabbt få ut information, till exempel att vi har gott om tider en viss dag på en viss station eller driftstörningar vid reparationer, då är det här en perfekt lösning för oss, säger Patric Roman pressekreterare på Bilprovningen. Vi vet att många lyssnar på trafikmeddelandena på radion och vi är tacksamma över att vi nu får den här möjligheten och det är något vi ska ta väl vara på. I mån av tid kommer Sveriges Radio att ta med Bilprovningens nyheter, men allt beror på den övriga trafiksituationen om det finns utrymme för dem. Trafiksäkerheten måste komma i första hand. - Vi ser det här samarbetet som en del i vår public-service funktion. Likaväl som vi rapporterar om olyckor eller andra händelser i trafiken berör Bilprovningens verksamhet de allra flesta trafikanterna, säger Ulf Broberg projektansvarig på Sveriges Radio. Våra lyssnare är ju både privatbilister och de som använder sina fordon i jobbet. För mer information kontakta: Patric Roman tel. 08-759 21 94, 0703-96 90 99 patric.roman@bilprovningen.se Ulf Broberg tel. 08-784 21 02, 070-594 21 02 ulf.broberg@trafik.sr.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/14/20011214BIT00480/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/14/20011214BIT00480/bit0001.pdf