Vansbro – Årets station i Bilprovningen

Vansbro har, i konkurrens med Bilprovningens närmare 100 stationer, utsetts till Årets station 2016. Medarbetarna tog emot priset vid en ceremoni i Stockholm i fredags. När de idag återvänder till stationen väntar en stolt överraskning, både för dem själva och för kunderna.

I Bilprovningens nyinstiftade tävling ”Årets station” tävlar Bilprovningens samtliga 97 stationer, i kategorierna liten respektive stor station.

Bäst på allt bland Bilprovningens närmare 100 stationer
Fredagen den 9 december avgjordes tävlingen vid en intern prisceremoni i Stockholm där merparten av Bilprovningens medarbetare närmare 600 närvarade.

Vansbro utsågs till vinnare i kategorin liten station och fick ta emot diplom och pris av företagsledningen till applåderna av sina kollegor.

- Tävlingen är ett sätt att belöna de stationer som har utmärkt sig under de gångna året. För att stimulera till fortsatt utveckling tilldelas medarbetarna medel för att genomföra en gemensam aktivitet, Men vad de ännu inte vet är att vi är så pass stolta att prestationen inte ska undgå någon. Därför kommer vi att berätta om det - både på stationen och i andra kanaler. Och det blir en överraskning för dem när de kommer till jobbet idag, säger Bilprovningens vd Benny Örnerfors.

Juryn (Bilprovningens företagsledning) motiverar valet av vinnare med att stationen i Vansbro är bemannad med ett högpresterande gäng som lyckats bäst bland de små stationerna inom samtliga fokusområden i företagets styrkort. Medarbetarna är engagerade, verksamheten utvecklas och kunderna är mycket nöjda.

Grattis alla bilägare i Vansbro!
- Vinsten är verkligen en bekräftelse för mig och mina medarbetare på att vi gör ett bra jobb. Gissa om vi är stolta! Jag kan inte annat än gratulera både våra kunder och medarbetare. Och det ska bli spännande att se allas reaktioner när de ser hur vi synliggjort vinsten på stationen, säger Marie Thorsander, chef för stationen i Vansbro.

Årets station i kategorin stor station tilldelades Hallsberg.

Marie Thorsander, chef Vansbro, mobil: 0702-64 61 24, e-post: marie.thorsander@bilprovningen.se