Allt fler väljer att mobilanpassa webbplatsen

Getupdated får fler och fler förfrågningar från företag som vill anpassa deras webbplats till mobilen. Getupdated har därför valt att satsa på att utveckla mobila webbplatser i det egenutvecklade publiceringsverktyget SEOCMS. Den första mobilanpassade webbplatsen lanseras nu till bageribolaget Fria Bröd (mobil.fria.se).

– Det är viktigt för oss att våra besökare ska kunna ta del av vår webb via mobilen. Vi efterfrågade ett enkelt och sökmotorvänligt verktyg för att administrera vår mobila hemsida och vårt val föll på Getupdateds SEOCMS-lösning, säger Anders Nilback marknadschef på Fria Bröd.

Enligt en undersökning gjord av Mediavision fanns det redan i slutet av 2010 cirka 700 000 iPhones i Sverige. Antalet smarta mobiler och det mobila surfandet väntas fortsätta att öka kraftigt framöver. Vanliga webbplatser är dock inte optimerade för surfande på mobila enheter. På mobilen blir användarupplevelsen inte bra då webbplatsen är för bred med för långa texter, tunga bilder, etc.

– Vi tror starkt på mobilen som marknadsföringskanal och ser en ökad efterfråga från våra kunder vad gäller mobilanpassade webbplatser. Därför väljer vi nu att göra en dedikerad satsning där vi erbjuder våra kunder ett enkelt och sökmotorvänligt publiceringsverktyg anpassat till mobilen, säger Fredrik Elnéus, produktchef för SEOCMS på Getupdated.

Paul Yates, koncernchef i Getupdated Internet Marketing AB
Tel: +44 7966 077 583
paul.yates@getupdated.com

Fredrik Elneus, produktchef för SEOCMS på Getupdated Sverige AB
Tel: + 46 70 881 01 94
fredrik.elneus@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster omfattande
sökmotoroptimering, sökordsannonsering, sociala medier, webbutveckling, medieplanering och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 160 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna http://se.getupdated.com/.