Online Group säljer Telefoni-verksamheten

Som ett led i Online Groups konsolidering har Bolaget tecknat avtal om försäljning av telefoniverksamheten. QM Solutions AB med telefonitjänsten SolusBC köper Servage Communication med tillträde 1 dec 2013.

Affären är ett led i Online Groups renodling mot Hosting och Online-marknadsföring. Online Group inleder samtidigt ett samarbete med QM Solutions för att även fortsättningsvis kunna leverera telefonilösningar till helhetskunder.

Servage Communication omsatte 4 MSEK under 2012. Affären förväntas påverka nyckeltalen för Online Group marginellt.

”Det är bra för oss, QM Solutions och våra kunder att vi på detta sätt renodlar vår verksamhet. Tillsammans med QM kommer vi att kunna erbjuda SolusBC, en ännu bättre telefonilösning, till våra kunder. Kompetens och fokus på telefoniområdet har varit en viktig faktor i valet av partner.” säger Urban Johansson, VD och koncernchef för Online Group.

Urban Johansson, VD och koncernchef för Online Group AB

urban.johansson@onlinegroup.com

Online Group är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom Onlinemarknadsföring och hosting. Online Group har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimeringsökordsannonseringsociala medierwebbpubliceringmedieplaneringaffiliatemarknadsföring, webbhotell, domännamn och webbanalys. Online Groupkoncernen har omkring 165 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland, Italien, Tyskland och USA. Moderbolaget Oniva Online Group Europe AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Remium som certified adviser. För mer information besök gärna http://www.onlinegroup.com

Om oss

Binero Group är en svensk leverantör av digitala infrastrukturtjänster för företag och privatpersoner. Bolagets erbjudande inkluderar bland annat webbhosting med en mängd kompletterande kringtjänster, utveckling och managering av företags IT-infrastruktur samt en egen publik molntjänst, så kallad IaaS (infrastructure as a service). Binero Group har idag drygt 100 000 kunder och inkluderar varumärkena Binero, Crystone, ExternIT, Levonline, Servage och Space2u. Binero Group har en 20-årig historia och ca. 70 st. anställda.Aktien är listad på NASDAQ First North. Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB.