Telenor ägda bolaget Ownit anlitar Getupdated för Sökmotoroptimering och Google AdWords

Ownit, som är en del av Telenorkoncernen, har valt Getupdated som leverantör av SEO och Google AdWords.

”När vi nu blivit en del av Telenor så har vi sett över våra avtal med leverantörer gällande vår marknadsföring. Valet för SEO och Google AdWords föll på Getupdated som ingår i Online Groupkoncernen.” säger Thomas Bäckström, försäljningschef på Ownit och fortsätter  ”Ownit har arbetat med att synas på sökmotorerna under en längre tid, men vill nu säkerställa en långsiktig strategi och synlighet av viktiga sökord. Den lösning som Online Group presenterat uppfyller alla våra krav och vi känner oss trygga i  val av leverantör gällande vår marknadsföring online”.

Ownit arbetar med att erbjuda fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och företag en kostnadseffektiv helhetslösning avseende Bredband, TV, och Bredbandstelefoni och LAN-installation med fiber.

”Vi är oerhört glada över att Getupdated har fått förtroende att leverera våra tjänster till en del av Telenorkoncernen” Säger Urban Johansson, VD på Online Group.

Urban Johansson, VD och koncernchef för Online Group AB

urban.johansson@onlinegroup.com

Online Group är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom Internetmarknadsföring. Online Group har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimeringsökordsannonseringsociala medierwebbpubliceringmedieplaneringaffiliatemarknadsföring, webbhotell, domännamn och webbanalys. Online Groupkoncernen har omkring 180 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland, Italien, Tyskland och USA. Moderbolaget Oniva Online Group Europe AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Remium som certified adviser. För mer information besök gärna http://www.onlinegroup.com

Om oss

Binero Group är en svensk leverantör av digitala infrastrukturtjänster för företag och privatpersoner. Bolagets erbjudande inkluderar bland annat webbhosting med en mängd kompletterande kringtjänster, utveckling och managering av företags IT-infrastruktur samt en egen publik molntjänst, så kallad IaaS (infrastructure as a service). Binero Group har idag drygt 100 000 kunder och inkluderar varumärkena Binero, Crystone, ExternIT, Levonline, Servage och Space2u. Binero Group har en 20-årig historia och ca. 70 st. anställda.Aktien är listad på NASDAQ First North. Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB.

Citat

Thomas Bäckström, försäljningschef på Ownit