Bio-Works öppnar försäljningskontor i USA

Bio-Works har öppnat ett försäljningskontor i Philadelphia i USA för att kunna möta den stora efterfrågan som finns på separations- och reningsprodukter för framställning av biologiska läkemedel på den amerikanska marknaden. För att garantera rätt kompetensnivå mot kunden kommer bolaget initialt att bemanna USA-kontoret med svensk personal. Bio-Works kommer under året börja bygga upp ett nätverk av lokala säljare som framöver kommer att sköta relationen med nuvarande och framtida kunder i USA och Kanada.

Mats Johnson, VD på Bio-Works:
Medan Sydkorea är den enskilt viktigaste marknaden nu när Biosimilarracet går i Asien är USA den enskilt viktigaste marknaden för agarosbaserad rening av biomolekyler vid produktion av biologiska originalläkemel. Många av de nya orginalläkemedlen utvecklas i USA och övriga världen följer ofta hur produktionen av dessa görs där. Därför är det även strategiskt viktigt att skapa en god position på den amerikanska marknaden. Med etableringen av vårt försäljningskontor i USA i kombination med vår redan etablerade närvaro i Sydkorea i form av samarbetet med Amicogen täcker vi våra prioriterade marknader.

För ytterligare information, vänligen besök Bio-Works webbplats, www.bio-works.com eller kontakta: Mats Johnson, VD för Bio-Works, e-post: mats.johnson@bio-works.com, telefon: +46 70 516 53 37.

Bio-Works är ett bioteknikbolag som utvecklar, producerar och säljer innovativa separationsmedieprodukter baserade på agaros för att rena proteiner, peptider och andra biomolekyler. Bolagets produkter används huvudsakligen för att rena biologiska läkemedel och diagnostiska produkter, från forskningsfasen till produktion i stor skala. Produkterna säljs globalt dels genom den egna organisationen, dels via distributörer. Bio-Works anläggning finns i Uppsala Business Park i Uppsala, Sverige. Bolagets aktie är noterad på Nasdaq First North. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser.