BioGaia Protectis med D-vitamin snart på svenska marknaden

BioGaia lanserar nu, genom partnern Medhouse AB, sina tuggtabletter med Lactobacillus reuteri Protectis och D-vitamin i Sverige. Produkterna, BioGaia Protectis D3 och BioGaia Protectis D3+, kommer inom kort att finnas tillgängliga på utvalda apotekskedjor runt om i Sverige.

BioGaia Protectis med tillsatt D-vitamin finns i två olika doser, D3 och D3+. D3 innehåller 10 mikrogram D-vitamin, vilket täcker Livsmedelsverkets rekommenderade dagliga intag för personer under 75 år. D3+ innehåller 20 mikrogram D-vitamin och är avsett för vuxna över 75 år och för vuxna med begränsad exponering för solljus, eller de som av andra anledningar inte får i sig tillräckligt med D-vitamin.

”Jag är mycket glad att vi nu lanserar nya produkter tillsammans med Medhouse och ser fram emot att bygga varumärket BioGaia även på vår hemmamarknad. D-vitaminbrist är vanligt bland nordbor, särskilt under vinterhalvåret. Det är därför logiskt att vi nu väljer att introducera produkter som innehåller både vår patenterade mjölksyrabakterie L. reuteri Protectis och D-vitamin", säger Axel Sjöblad, vd, BioGaia.

Genom Semper är BioGaias produkter för barnhälsa väl etablerade i Sverige sedan många år. Semper Magdroppar och Semper D-vitamindroppar finns i såväl de flesta fysiska apotekskedjor som på nätapotek.

2018-01-10              Två nya meta-analyser bekräftar effekten av BioGaias probiotika vid spädbarnskolik
2017-11-17              Lactobacillus reuteri minskade benförlust hos äldre kvinnor
2017-11-07              BioGaias probiotika främjar längdtillväxt och förhindrar återkommande diarré

Axel Sjöblad, vd BioGaia: 08 555 293 00