Ändring av antalet aktier och röster i BioInvent International AB (publ)

Report this content

BioInvent International AB (publ) (OMXS:BINV) meddelade idag att det totala antalet aktier i bolaget per den 30 april 2014 uppgår till 112 790 050 aktier, motsvarande lika många röster. Ökningen av antalet aktier och röster är föranledd av den nyemission av 21 253 662 aktier med företrädesrätt för bolagets aktieägare samt den riktade emissionen av ytterligare 6 521 739 aktier, som båda offentliggjordes den 24 februari 2014.

-- SLUT –

Bakgrundsinformation:

BioInvent International AB, listat på NASDAQ OMX Stockholm (BINV), är ett forskningsbaserat läkemedelsföretag med fokus på framtagning och utveckling av innovativa antikroppsläkemedel mot cancer. I bolagets pipeline finns för närvarande tre produktkandidater för behandling av cancer.

Bolagets har en unik kompetens att utveckla antikroppsbaserade läkemedel från idé till sen klinisk fas. Screeningverktyget F.I.R.S.T.TM och antikroppsbiblioteket n-CoDeR® är två patenterade verktyg som möjliggör identifikation av relevanta humana antikroppar och disease targets under discovery-fasen. Bredden och styrkan i denna plattform utnyttjas också av partners som finansierar utvecklingen av nya läkemedel och ger BioInvent rätt till milstolpsersättningar och royalties på försäljning. Sådana partners inkluderar Bayer Pharma, Daiichi Sankyo, Les Laboratoires Servier och Mitsubishi Tanabe Pharma. Ytterligare information finns tillgänglig på www.bioinvent.com.

Michael Oredsson
michael.oredsson@bioinvent.com

Sölvegatan 41
223 70 LUND
info@bioinvent.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som bolaget ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 april 2014 kl. 08.40.

Taggar: