BioInvents styrelseledamot Dharminder Chahal ökar sitt aktieinnehav i bolaget

Lund, Sverige – 6 maj 2016 – BioInvent International (BINV) meddelade idag att Dharminder Chahal har ökat sitt aktieinnehav i BioInvent genom förvärv av 13 980 000 aktier. Efter transaktionen innehar Dharminder Chahal 14 206 148 aktier, motsvarande 5,02 procent av utestående aktier och röster i BioInvent. Före transaktion var Dharminder Chahals innehav 226 148 aktier i bolaget.

Dharminder Chahal är styrelseledamot i BioInvent sedan 2013.

BioInvent International AB utvecklar immunonkologiska läkemedel. Med ett av världens största antikroppsbibliotek och en unik, egenutvecklad metod kan BioInvent identifiera optimala målproteiner och antikroppar för behandling av olika tumörtyper. BioInvent har också stor erfarenhet av och en egen anläggning för processutveckling och produktion av antikroppar för kliniska studier. Det gör det möjligt att initiera egna läkemedelsprojekt, men också att förse ledande internationella läkemedelsföretag med effektiva verktyg för deras läkemedelsutveckling. BioInvent har för närvarande tre egna projekt i eller nära klinisk fas och samarbetsavtal med sju globala läkemedelsföretag. Ytterligare information finns tillgänglig på www.bioinvent.com.

Michael Oredsson

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som bolaget ska offentliggöra enligt lagen omhandel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 6 maj 2016 kl. 8.40.