Information om pågående emissioner

Report this content

Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, direkt eller indirekt i USA eller i någon annan jurisdiktion där sådan åtgärd är föremål för legala restriktioner.

Företrädesemissionen i BioInvent om 48,9 MSEK, med företrädesrätt för bolagets aktieägare, har övertecknats. Teckningsperioden avslutades den 11 april 2014. Ca 95 procent av de erbjudna aktierna har tecknats med stöd av teckningsrätter och totalt har anmälningar för teckning utan stöd av teckningsrätter mottagits motsvarande ca 101 procent av antalet aktier i emissionen.

På grund av ett administrativt misstag hos depåbanken har bolagets största aktieägare Van Herk Investments B.V. sålt teckningsrätter motsvarande 3 193 312 aktier istället för att enligt teckningsåtagande utnyttja dessa. Van Herk Investments B.V. har skriftligen till bolaget åtagit sig att på ett kontrollerat sätt köpa motsvarande antal aktier i marknaden under en period som beräknas uppgå till ca sextio handelsdagar och upplyst att Van Herk Investments B.V. kommer att meddela marknaden när man slutfört aktieköpet. I anledning av det inträffade kommer tilläggsprospekt att upprättas, som förväntas offentliggöras före börsens öppnande torsdagen den 17 april 2014 tillsammans med information om det slutliga utfallet i företrädesemissionen. Bolaget bedömer att tidigare offentliggjord tidplan för registrering av emissionerna och upptagande av de nya aktierna till handel, inte påverkas.

Rådgivare
Erik Penser Bankaktiebolag är finansiell rådgivare och Mannheimer Swartling Advokatbyrå AB är juridisk rådgivare till BioInvent i samband med emissionerna.

-- SLUT –

Bakgrundsinformation:

BioInvent International AB, listat på NASDAQ OMX Stockholm (BINV), är ett forskningsbaserat läkemedelsföretag med fokus på framtagning och utveckling av innovativa antikroppsläkemedel mot cancer. I bolagets pipeline finns för närvarande tre produktkandidater för behandling av cancer.

Bolagets har en unik kompetens att utveckla antikroppsbaserade läkemedel från idé till sen klinisk fas. Screeningverktyget F.I.R.S.T.TM och antikroppsbiblioteket n-CoDeR® är två patenterade verktyg som möjliggör identifikation av relevanta humana antikroppar och disease targets under discovery-fasen. Bredden och styrkan i denna plattform utnyttjas också av partners som finansierar utvecklingen av nya läkemedel och ger BioInvent rätt till milstolpsersättningar och royalties på försäljning. Sådana partners inkluderar Bayer Pharma, Daiichi Sankyo, Les Laboratoires Servier och Mitsubishi Tanabe Pharma. Ytterligare information finns tillgänglig på www.bioinvent.com.

Michael Oredsson
michael.oredsson@bioinvent.com

Sölvegatan 41
223 70 LUND
info@bioinvent.com

Viktig information
Informationen i detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med aktier, teckningsrätter eller andra värdepapper i BioInvent. Inbjudan till berörda personer att teckna aktier i BioInvent kommer endast att ske genom det prospekt som BioInvent offentliggjort den 25 mars 2014.

Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till USA, Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika eller annan jurisdiktion där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner, eller skulle kräva ytterligare prospekt, registrering eller andra åtgärder än vad som följer av svensk rätt. Informationen i detta pressmeddelande får inte heller vidarebefordras eller reproduceras på sätt som står i strid med sådana restriktioner eller skulle innebära sådana krav. Åtgärder i strid med denna anvisning kan utgöra brott mot tillämplig värdepapperslagstiftning.

Inga teckningsrätter, betalda tecknade aktier eller aktier har registrerats, och kommer inte att registreras, enligt United States Securities Act från 1933 (”Securities Act”) eller värdepapperslagstiftningen i någon delstat eller annan jurisdiktion i USA och får inte erbjudas, tecknas, säljas eller överföras, direkt eller indirekt, inom USA, förutom enligt ett tillämpligt undantag från registreringskraven i Securities Act och i enlighet med värdepapperslagstiftningen i relevant delstat eller annan jurisdiktion i USA.

Detta pressmeddelande kan innehålla viss framåtriktad information som återspeglar BioInvents aktuella syn på framtida händelser samt finansiell och operativ utveckling. Ord som ”avses”, ”bedöms”, ”förväntas”, ”kan”, ”planerar”, ”uppskattar” och andra uttryck som innebär indikationer eller förutsägelser avseende framtida utveckling eller trender, och som inte är grundade på historiska fakta, utgör framåtriktad information. Framåtriktad information är till sin natur förenad med såväl kända som okända risker och osäkerhetsfaktorer eftersom den är avhängig framtida händelser och omständigheter. Framåtriktad information utgör inte någon garanti avseende framtida resultat eller utveckling och verkligt utfall kan komma att väsentligen skilja sig från vad som uttalas i framåtriktad information.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som bolaget ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 15 april 2014 kl. 18.00.

Taggar: