Ny registreringschef

Ny registreringschef Som registreringschef på BioPhausia har Vera Franzén anställts. Vera Franzén har lång erfarenhet av läkemedelsutveckling i bl.a. Astra, Kabi och Pharmacia. Sedan drygt tio år har hon arbetat med internationella registreringsfrågor. Dessa har i stor utsträckning rört infusionsprodukter, inklusive RescueFlow®. Vera Franzén kom till dåvarande Medisan Pharmaceuticals 1994 och gick till Pharmalink Basläkemedel i samband med att dextranrörelsen förvärvades av det företaget 1997. Ernst Feldström, VD: "Vi gläder oss åt att åter kunna knyta Vera Franzén till vårt företag. Med sin bakgrund och stora erfarenhet utgör hon ett viktigt resurstillskott i vårt arbete att få RescueFlow® godkänt i ytterligare länder och för samarbetet med distributörer och licenstagare". Uppsala den 24 november 1999 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/24/19991124BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/24/19991124BIT00250/bit0002.pdf