Styrelsen för Bioservo föreslår aktieoptionsprogram

Styrelsen för Bioservo Technologies har idag beslutat att föreslå en extra bolagsstämma om att införa ett långsiktigt aktieoptionsprogram riktat till anställda. De huvudsakliga motiven är att uppmuntra till ett brett aktieägande bland Bioservos anställda, liksom att attrahera och behålla kompetenta medarbetare samt att stärka länken till Bioservos aktieägares intressen.

Det antal aktier som maximalt kan utges inom det föreslagna aktieoptionsprogrammet är begränsat och skall inte överstiga motsvarande 4,5 procent av det totala antalet utestående aktier. Styrelsens fullständiga förslag avseende Bioservos långsiktiga aktieoptionsprogram kommer att offentliggöras samband med kallelse till extra bolagsstämma planerade till den 2 oktober 2018.

Efter många år av forskning och utveckling fokuserar Bioservo Technologies på en kommersialisering av bolagets produkter och patenterade teknik. De framtagna handskarna lämpar sig väl för både rehabilitering inom hälso- och sjukvården och i preventivt syfte för professionella användare inom industrin. Bolaget har tecknat strategiska samarbetsavtal med ett flertal multinationella företag inom bland annat bil, flygplan samt bygg- och infrastrukturindustrin.

Bioservo Technologies grundades 2006 genom ett samarbete mellan forskare på Kungliga Tekniska Högskolan och läkare på Karolinska Sjukhuset i Stockholm. Bioservo Technologies AB är noterat på Nasdaq First North, med huvudkontor och verksamhet i Kista norr om Stockholm.

FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser.

För mer information, vänligen besök www.bioservo.se

Bioservo Technologies AB kontakt

Petter Bäckgren