Biotage – patentvist förlikt

Scientific Plastic Products, Inc. (“SPP”) har tidigare stämt Biotage med flera (“Svaranden”) i States District Court for the Southern District of California, USA, för påstått patentintrång av de amerikanska patenten U.S. Patent Nos. 8,066,875 och 8,070,957, i en civilprocess benämnd Scientific Plastic Products, Inc. v. Biotage AB, et al. (”Tvistemålet”). Tvistemålet har förlikts under vänskapliga villkor och Tvistemålet har avskrivits. Svaranden har inte medgivit något ansvar och inga krav utestår mot Svaranden. Villkoren av förlikningen är hemliga.

Torben Jörgensen, VD och koncernchef
Tel: 0707-49 05 84, torben.jorgensen@biotage.com

Denna information är sådan information som Biotage AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 16 augusti 2017 kl. 08.30 CET.

Biotage erbjuder effektiva separationsteknologier från analys till industriell skala samt högkvalitativa lösningar för analytisk kemi i allt från forskning till kommersiella analyslaboratorier. Biotages produkter används av bland annat myndigheter, akademiska institutioner, läkemedels- och livsmedelsindustrin. Huvudkontoret ligger i Uppsala och företaget har kontor i USA, Storbritannien, Kina, Japan och Sydkorea. Biotage har cirka 300 anställda och omsatte 667 MSEK under 2016. Biotage är noterat på NASDAQ OMX Nordic. Hemsida: www.biotage.com