Biotage – patentvist förlikt - korrigering

I det pressmeddelande med rubriken ”Biotage – patenttvist förlikt” som offentliggjordes tidigare idag refererades felaktigt till offentliggörande enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden i den etikett som lagts in i pressmeddelandet. Då informationen inte bedömts som insiderinformation skulle hänvisningen inte tagits med.

Torben Jörgensen, VD och koncernchef
Tel: 0707-49 05 84, torben.jorgensen@biotage.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 16 augusti 2017 kl. 11.00 CET.

Biotage erbjuder effektiva separationsteknologier från analys till industriell skala samt högkvalitativa lösningar för analytisk kemi i allt från forskning till kommersiella analyslaboratorier. Biotages produkter används av bland annat myndigheter, akademiska institutioner, läkemedels- och livsmedelsindustrin. Huvudkontoret ligger i Uppsala och företaget har kontor i USA, Storbritannien, Kina, Japan och Sydkorea. Biotage har cirka 330 anställda och omsatte 667 MSEK under 2016. Biotage är noterat på NASDAQ OMX Nordic. Hemsida: www.biotage.com