Nya stora order för Biotage

Nya stora order för Biotage Kontaktperson: Jeff Bork, VD och koncernchef Tel: 0734-22 16 60 Dave Patteson, President Discovery Chemistry Tel: +1 434 979 2319 31 augusti, 2004 Biotages nyligen lanserade system för syntes och rening av läkemedelssubstanser har fått omedelbart genomslag på marknaden. Ett av världens främsta läkemedelsbolag har beställt system för över en miljon USD, eller närmare 8 miljoner svenska kronor. Beställningen omfattar bland annat 34 Sp1 reningssystem, som lanserades under andra kvartalet, samt flera Initiators som är Biotages nya system för mikrovågssyntes. Biotage fick nyligen en liknande stororder på ca 1.5 MUSD, se pressmeddelande från 7 juni. . Om Biotage Biotage är ett globalt bolag verksamt inom biovetenskaplig forskning med starka teknologier, bred verksamhet och en långsiktig syn på marknaden. Företaget erbjuder lösningar, kunskap och erfarenhet inom genetisk analys och läkemedelskemi. Kunderna består bland annat av världens 30 största läkemedelsbolag, världens 20 största bioteknikbolag och av ledande akademiska institut. Huvudkontoret ligger i Uppsala men företaget har även kontor i USA, Japan och flera europeiska länder. Biotage har ca 250 anställda och omsatte proforma 362 MSEK i 2003. Biotage är noterat på Stockholmsbörsen. Hemsida: www.biotage.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/31/20040831BIT20990/wkr0001.pdf

Biotage erbjuder effektiva separationsteknologier från analys till industriell skala samt högkvalitativa lösningar för analytisk kemi i allt från forskning till kommersiella analyslaboratorier. Biotages produkter används av bland annat myndigheter, akademiska institutioner, kontraktsforsknings- och kontraktstillverkningsföretag, läkemedels- och livsmedelsindustrin. Huvudkontoret ligger i Uppsala och företaget har kontor i USA, Storbritannien, Kina, Japan, Sydkorea och Indien. Biotage har cirka 390 anställda och omsatte 748 MSEK under 2017. Biotage är noterat på Nasdaq Stockholm. Hemsida: www.biotage.com