Emission i Biotech-IgG övertecknad

Biotech-IgG AB (publ) har avslutat sin nyemission med företräde för befintliga aktieägare. Antalet tecknade aktier i emissionen som ägde rum mellan 2016-10-03 och 2016-10-17 uppgick till 61 066 250 med företräde och 36 378 993 utan företräde, vilket resulterar i en teckningsgrad på 111,4 %.

Antalet teckningsbara aktier uppgår till 87 473 288 stycken av serie B. Koncernen tillförs därmed genom nyemissionen ca 8,74 MSEK före emissionskostnader som förväntas uppgå till ca 280 TSEK. Efter emissionen kommer aktiekapitalet uppgå till 2 186 832,13 kr och antalet aktier i Biotech-IgG AB uppgå till 218 683 220 stycken av serie B.

Avräkningsnotor beräknas skickas ut med start 2016-10-21 till dem som tecknat utan företräde. Likviddag är 2016-10-28.

Biotech-IgG AB, Odarslövsvägen 50, 224 82 LUND, tel 046-12 37 40, fax 046-12 37 60,