Positiva resultat med DiviTum® från ny Pfizer-studie presenterad på AACR-kongressen

Uppsala, 2018-04-17, Nya resultat från en Pfizer-studie på Ibrance® (palbociclib, Pfizer) hos kvinnor med spridd bröstcancer visar att DiviTum kan ge snabb utvärdering av biologisk effekt som visar CDK 4/6-hämning av bröstcancerläkemedlet.

Studien, som presenterades vid den pågående AACR-kongressen i Chicago, drar slutsatsen att användning av DiviTum för att mäta celltillväxt i blodprov potentiellt kan användas för att utvärdera cellcykelmodulering med Ibrance®.

"Vi är glada över att DiviTum ingår i Pfizers kliniska studieprogram av Ibrance®. Dessa positiva resultat är i linje med tidigare presenterade resultat med DiviTum vid utvärdering av biologisk effekt av CDK 4/6-hämning i samband med behandling av bröstcancer. Resultaten tar oss ytterligare ett steg närmare vår vision att möjliggöra bästa möjliga behandling för cancerpatienter från dag ett ", säger Anders Rylander, VD Biovica.

Studie ref. NCT02499146

Denna information är sådan information som Biovica International AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktperson(er)s försorg, för offentliggörande den 17 april 2018 kl. 8.30 CET.