Helt ny butik och nya varumärken ombord på Birka

Den som väljer att kryssa med Birka Cruises i sommar möts av nya varumärken och en helt ny butik, renodlad för väskor, smycken och andra accessoarer. Den nya butiken får namnet Freeport Details.

- Shopping är ett populärt nöje och en viktig del av upplevelsen ombord, mycket för att våra gäster är lediga och många ser fram emot shopping när de ska ut och resa. Med de nya varumärkena och den nya butiken vill vi inspirera våra gäster till lustfylld shopping och förbättra den totala kryssningsupplevelsen. Vi vill ännu bättre kunna möta deras intresse genom att erbjuda förmånliga priser på högkvalitativa produkter, säger Satu Andersson, VD för Birka Cruises.

Tillsammans med en Merchandise konsult har Birka Cruises sett över logistik och kundvarv för att underlätta för gästerna att hitta produkter. I Freeport Details kan personalen ge tips om presenter och visa upp nyheter. Den största butiken Freeport Shopping kommer erbjuda fler happenings samtidigt som sortimentet utökas med två högt efterfrågade varumärken - MakeUpStore och Rituals. Birka Cruises blir det första rederiet på Östersjön som erbjuder produkter från MakeUpStore. Under sommaren finns även en särskild sommarshop med säsongsanpassat sortiment.

Kontaktinformation:

Marcus Hammarström, Marknadschef
Frida Kjellman, Kommunikatör
Tel: 08-694 72 30, E-post: press@birka.se

Birka Cruises, ett bolag i Eckerökoncernen, bedriver sedan 1971 passagerartrafik från Stockholm. Rederiet gör dygnskryssningar med fartyget Birka på turen Stockholm-Mariehamn-Stockholm alla dagar i veckan. Sommartid går även långkryssningar till olika destinationer runt Östersjön. Under sommaren 2014 anlöper fartyget nyheten Ösel, Köpenhamn, Visby och Bornholm. Kryssningsverksamheten är miljöcertifierad enligt ISO 14001. Mer information finns på www.birka.se.

- Shopping är ett populärt nöje och en viktig del av upplevelsen ombord, mycket för att våra gäster är lediga och många ser fram emot shopping när de ska ut och resa. Med de nya varumärkena och den nya butiken vill vi inspirera våra gäster till lustfylld shopping och förbättra den totala kryssningsupplevelsen. Vi vill ännu bättre kunna möta deras intresse genom att erbjuda förmånliga priser på högkvalitativa produkter.
Satu Andersson, VD för Birka Cruises