Marie Malmros går från Fritidsresor till Birka Cruises

Efter lång och gedigen erfarenhet från chartern och Fritidsresor lockas Marie Malmros av rederibranschen och Birka Cruises. Hon kliver in och förstärker marknadsteamet som Kommunikatör.

Under 30 år i resebranschen och 20 år på Fritidsresor har Marie Malmros arbetat med PR, kriskommunikation, internkommunikation och sociala medier.

- Jag älskar charter men det ska bli jätteroligt att testa något nytt inom resebranschen. Speciellt hos progressiva Birka Cruises där det just nu händer en massa saker som behöver nå ut på marknaden och till gästerna. Den resan och utvecklingen vill jag bidra till, säger Marie Malmros.

- Vi kommer fortsätta att arbeta hårt med vårt utvecklingsarbete inom flera produkt- och kommunikationsområden. Vår fokus kommer att ligga på konceptuella satsningar som har många likheter med den utveckling charterbolagen genomgått de senaste åren. Därför är vi mycket glada över att kunna stärka vårt team med Maries erfarenheter och kompetens, säger Marcus Hammarström, Marknadschef på Birka Cruises.

Marie Malmros tillträder sin roll som Kommunikatör på Birka Cruises i mitten av september.

Kontaktinformation:

Marie Malmros
Marcus Hammarström, Marknadschef
Birka Cruises
Tel: 08-694 72 30, E-post: press@birka.se

Birka Cruises, ett bolag i Eckerökoncernen, bedriver sedan 1971 passagerartrafik från Stockholm. Rederiet gör dygnskryssningar med fartyget Birka på turen Stockholm-Mariehamn-Stockholm alla dagar i veckan. Sommartid går även långkryssningar till olika destinationer runt Östersjön. Under sommaren 2013 anlöper fartyget Visby, Bornholm, Gdynia och Köpenhamn. Kryssningsverksamheten är miljöcertifierad enligt ISO14001. Mer information finns på www.birka.se

Om oss

Birka Cruises erbjuder skärgårdsinspirerade kryssningsupplevelser sedan 1971. Rederiet kryssar alla dagar i veckan från Stockholm via Mariehamn med kryssningsfartyget M/S Birka. Sommartid görs dessutom långkryssningar till utvalda destinationer runt Östersjön. Företaget är miljöcertifierat enligt ISO14001. M/S Birka är ett av världens mest miljöanpassade kryssningsfartyg. Det har ett slutet avloppssystem och allt avloppsvatten pumpas iland till reningsverk – inget släpps ut i Östersjön. Birka Cruises ingår i Eckerökoncernen med 1 350 anställda och en årsomsättning på 240 miljoner euro. Mer information finns på birka.se