Ny resform 2017: Vandringskryssningar med Birka Cruises och TEMA

Birka Cruises och rundresearrangören TEMA utökar sitt samarbete med ytterligare en ny resform från Sverige: vandringkryssning. Sommaren 2017 presenterar Birka och TEMA tre vandringskryssningar till Höga Kusten och en cykelkryssning till Köpenhamn.

Birka och TEMA inledde sitt exklusiva samarbete med cykelkryssningar till Köpenhamn, Bornholm och Gotland sommaren 2016. Till nästa sommar utökas resorna med vandringskryssningar till Höga Kusten med Härnösand och Luleå.

– En aktiv semester i naturen behöver inte betyda liggunderlag, torrfoder och trangiakök. Tillsammans med TEMA har vi skapat ytterligare en ny resform för de aktiva som också vill lyxa till det med god mat och bekvämt boende, säger Marcus Hammarström, marknadschef på Birka Cruises.
– Det går dessutom alldeles utmärkt att dela hytt med sin reskamrat som varken vill vandra eller cykla.

Vandringsresorna arrangeras i juni på Birka Cruises 3-dygnskryssningar från Stockholm till Höga Kusten med Härnösand och Luleå. TEMA har lagt upp vandringarna och deras reseledare finns som alltid med under hela resan.

Fakta TEMA och Birka Cruises

Nyhet! Vandringskryssning till Höga Kusten med Härnösand och Luleå
Höga Kusten: Vandring i Skuleskogens Nationalpark. Luleå: Vandring i Gammelstaden och Gammelstadsviken.
Datum: 12-15/6, 22-25/6 och 27-30/6, tre dygn
Pris: 7 100:-/person inkl helpension, del i 2-bädds Seaview Komfort (havsutsikt), TEMAs reseledning, inträden, underhållning och alla aktiviteter på Birka.

Cykelkryssning till Köpenhamn med Bornholm och Gotland
Datum: 30/7-3/8, fyra dygn
Pris 8 600:-/person inkl helpension, del i 2-bädds Seaview Komfort (havsutsikt), TEMAs reseledning, utrustning, inträden, underhållning och alla aktiviteter på Birka.

Marcus Hammarström, marknadschef Birka Cruises, 08-702 72 08
Marie Malmros, kommunikatör Birka Cruises, 076-111 26 15

Birka Cruises erbjuder skärgårdsinspirerade kryssningsupplevelser sedan 1971. Rederiet kryssar alla dagar i veckan från Stockholm via Mariehamn med kryssningsfartyget M/S Birka. Sommartid görs dessutom långkryssningar till utvalda destinationer runt Östersjön. Företaget är miljöcertifierat enligt ISO14001. M/S Birka är ett av världens mest miljöanpassade kryssningsfartyg. Det har ett slutet avloppssystem och allt avloppsvatten pumpas iland till reningsverk – inget släpps ut i Östersjön. Birka Cruises ingår i Eckerökoncernen med 1 350 anställda och en årsomsättning på 240 miljoner euro.

En aktiv semester i naturen behöver inte betyda liggunderlag, torrfoder och trangiakök. Tillsammans med TEMA har vi skapat ytterligare en ny resform för de aktiva som också vill lyxa till det med god mat och bekvämt boende.
Marcus Hammarström, marknadschef Birka Cruises.