Utan noter i skärgården: Kör för alla-kryssningar med Caroline af Ugglas

Att göra saker tillsammans och umgås med likasinnade blir allt populärare. Nu lanserar Birka Cruises två kryssningar med Caroline af Ugglas och hennes koncept Kör för alla, för första gången på Östersjön.

– Vi ser en tydlig trend, att göra saker tillsammans med andra som delar samma intresse efterfrågas alltmer av våra gäster, säger Marcus Hammarström, marknadschef Birka Cruises.
– 600 000 svenskar kan inte ha fel. Att sjunga i kör är en stor del av den svenska folksjälen. Därför är vi extra glada över att kunna erbjuda körkryssningar med Caroline af Ugglas, en av våra mest folkkära artister och körledare.

Kör för alla-kryssningarna arrangeras till att börja med vid två tillfällen i vår, den 24/4 och 25/5. Alla kan vara med, ingen behöver kunna läsa noter eller ha andra förkunskaper tack vare Kör för allas speciella sångteknik.

Att sjunga ska vara positivt för hälsan och göra oss gladare. Dessutom händer det något bra när människor med delade intressen arbetar tillsammans. Det i kombination med en minisemester i skärgården är svårslaget. Det kommer att gunga ordentligt på Östersjön, i positiv bemärkelse, säger Marcus Hammarström.

Caroline af Ugglas är utbildad tal- och sångpedagog och artist. Med sin Kör för alla är hon en av Sveriges största förespråkare för att alla kan lära sig att sjunga.

Fakta Kör-för-alla-kryssning

• Datum: 24/4 och 25/5, 22-timmarskryssning
  • Caroline af Ugglas leder kördeltagarna en timme vardera på ut- och återresan. Kören sjunger kända pop- och rocklåtar ackompanjerade av gitarr. Inga förkunskaper krävs
  • Kören leds från Terrassen, fartygets vinterträdgård med glastak och havsutsikt
  • Pris från 995:- per person inklusive två körpass, del i hytt, fördrink, smörgåsbord inkl dryck och frukostbuffé samt eventuell bussanslutning.
  • M/S Birka avreser från centrala Stockholm, Stadsgårdsterminalen kl 18.00 och kommer tillbaka dagen därpå ca 15.45

Pressbilder:

Pressinformation:
Marcus Hammarström, marknadschef Birka Cruises, tel: 076-114 60 40.
Marie Malmros, kommunikatör Birka Cruises: 076-111 26 15.
Kontakt Caroline af Ugglas: Birgitta Haller: 0739-847786.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Birka Cruises erbjuder skärgårdsinspirerade kryssningsupplevelser sedan 1971. Rederiet kryssar alla dagar i veckan från Stockholm via Mariehamn med kryssningsfartyget M/S Birka. Sommartid görs dessutom långkryssningar till utvalda destinationer runt Östersjön. Företaget är miljöcertifierat enligt ISO14001. M/S Birka är ett av världens mest miljöanpassade kryssningsfartyg. Fartyget har ett slutet avloppssystem och allt avloppsvatten pumpas iland till reningsverk – inget släpps ut i Östersjön. Birka Cruises ingår i Eckerökoncernen med 1 350 anställda och en årsomsättning på 240 miljoner euro.

Marcus Hammarström, marknadschef Birka Cruises.