Rättelse:Birka Service Industripartner AB förvärvar Elektrobyrån i Karlskoga AB

Rättelse: Birka Service Industripartner AB förvärvar Elektrobyrån i Karlskoga AB Birka Service Industripartner AB har förvärvat samtliga aktier i Elektrobyrån i Karlskoga AB. Elektrobyrån i Karlskoga AB är ett Karlskogabaserat företag med spetskompetens inom industriell automation. Birka Service Industripartner AB köper Birka Service AB:s 40-procentiga andel av aktierna och resterande 60 procent av Lars Willysson AB. -Förvärvet innebär en väsentlig förstärkning av vår kompetens inom industriell automation och kommer att förbättra såväl konkurrenskraft som kundvärde i vårt erbjudande till företag inom svensk basindustri, säger Mikael Jansson, VD/Affärsområdeschef på Birka Service Industripartner AB -Detta gör att Elektrobyråns kompetens kommer till nytta på en bredare marknad och att verksamheten får en starkare plattform för fortsatt utveckling och expansion, säger Lars Willysson, VD på Elektrobyrån i Karlskoga. Birka Service Industripartner AB erbjuder långsiktiga partnerskap för industriföretag i syfte att effektivisera energianvändningen, minska miljöpåverkan samt förbättra utnyttjandegrad i kundernas produktionsanläggningar. För mer information kontakta Mikael Jansson, VD/affärsområdeschef, Birka Service Industripartner, tel 070-371 68 20 [REMOVED GRAPHICS]Birka Service är 1850 kvinnor och män i en slimmad organisation där vi samlat specialkunskaperna inom elkraft, energi, vattenkraft och industri inom fyra olika affärsområden. Vi är proffs på energi- och industrianläggningar. Vi kollar, mäter, analyserar och åtgärdar. Klättrar i stolpar, går ner under jorden och fixar det mesta. Allt för att tillgodose kundernas behov. Vi vet vad som ska göras och ser till att det blir gjort. Besök gärna vår hemsida : www.birkaservice.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/11/20011211BIT00450/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/11/20011211BIT00450/bit0001.pdf