Spara med HemEl och Frontyard!

Spara med HemEl och Frontyard! Tillsammans med Frontyard förbereder HemEl energisparlösningar för sina kunder. Ett exempel är ett energisparpaket som ska hjälpa kunderna att spara upp till 25 % av uppvärmningskostnaden. HemEl arbetar aktivt med att bredda sitt utbud av hemrelaterade tjänster till sina cirka 800 000 hushållskunder. Tidigare i år har HemEl skrivit avtal med Europolitan och Moderna Försäkringar. Nu har också ett samarbetsavtal undertecknats med Frontyard Energy. - Vi arbetar aktivt med att bredda vårt utbud, säger Hans Åberg, ansvarig för HemEl. Energisparlösningar är en naturlig produkt för oss och vi är glada att ha fått Frontyard som partner eftersom de är en ledande leverantör inom området. Samarbetet innebär bland annat att HemEl kan erbjuda sina villakunder Frontyards Energisparpaket. Det innehåller värmeregleringssystem, tilläggsisolering av vinden och byte av gamla innerglas. De kunder som genomför dessa tre åtgärder garanteras en energibesparing på 25 % av uppvärmningskostnaden. Ett energisparpaket kostar cirka 30 000-35 000 kr för en normalvilla - en investering som kunden tjänar in på 5-7 år med dagens energipriser. - Det här är vårt hittills viktigaste kontrakt, konstaterar Frederik Gustafsson, ansvarig för Frontyard Energy. Via HemEl kan vi på ett enkelt sätt nå mycket intressanta målgrupper. Under året kommer cirka 40 000 HemEl-kunder som har villa att få ett erbjudande om ett energisparpaket. De kunder som köper hela paketet garanteras 25 % besparing av uppvärmningskostnaderna. - Vi räknar med att kunna sälja upp till 1 000 energisparpaket per år, be rättar Sture Gustafsson, ansvarig för samarbetet med Frontyard på HemEl. Vi kommer också så småningom att kunna erbjuda andra intressanta lösningar tillsammans med Frontyard. Det kan t ex handla om olika sätt att fjärrstyra värmen i huset. För ytterligare information, kontakta Sture Gustafsson, HemEl, på 08-671 74 98 eller 070-306 06 20, alternativt Frederik Gustafsson, Frontyard AB, på 031-744 24 04 eller 070-915 30 51. HemEl är ett varumärke inom Birka Energi-koncernen som riktar sig till privatkunder. HemEls affärsidé är att utveckla och erbjuda hemservicelösningar som utvecklar människors personliga komfort och livskvalitet. HemEl har idag cirka 800 000 kunder. Läs mer på www.hemel.com. Frontyard är Europas ledande leverantör av intelligent Internettjänster. Bolaget är marknadsledande inom produkter och tjänster för intelligenta hem i Europa och inom videokommunikation i Skandinavien. Inom energisparområdet levererar Frontyard bland annat reglerutrustning och energisparpaket. Bolaget har cirka 70 anställda. Bland Frontyards kunder och partners finns Ericsson, Halebop, MKB Fastighets AB, Telia och Volvo. Frontyard är noterat på SBI-listan (ticker FROY-B). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/19/20010219BIT00500/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/19/20010219BIT00500/bit0001.pdf