Två nya medlemmar i Bisnode Sveriges ledningsgrupp

Bisnode Sveriges ledningsgrupp får två nya medlemmar. Frode Berg, idag chef för Bisnode Kredit i Norge, blir affärsområdeschef för Bisnode Information i Sverige. Ulrika Jones, idag CFO på produktionsbolaget Yellowbird, blir ekonomichef för Bisnode Sverige.

Under 2013 har all verksamhet inom Bisnode enats i en gemensam organisation och 14 svenska varumärken under ett och samma varumärke, Bisnode. Nu är koncernens kompetens och erfarenhet samlad och kunderna har tillgång till Bisnodes hela erbjudande.

Ulrika Jones tillträder nu som ny Ekonomichef i Bisnode Sverige. Hon kommer senast som Head of Legal på koncernen Zodiak Media och CFO på det Zodiak-ägda produktionsbolaget Yellowbird. Hon har gedigen erfarenhet inom juridik och ekonomi. Ulrika kommer fokusera på att driva arbetet att utveckla en gemensam plattform för ekonomi- och finansstyrning för att stödja verksamheten mot en långsiktig tillväxt.

Frode Berg är idag chef Bisnode Kredit i Norge och har i mer än 10 år arbetat inom Bisnode-koncernen i olika ledande befattningar. Den 15 januari tillträder han som affärsområdeschef på Bisnode Information i Sverige. Han har ett starkt kundfokus och arbetar kundnära för att ständigt förbättra produktportföljen och skapa det erbjudande kunderna vill ha, idag och i morgon.

”2013 var ett förändringens år. Nu har vi skapat ett bra utgångsläge som ger oss nya tillväxtmöjligheter. Ulrika Jones och Frode Berg är rätt personer att leda sina team och tillsammans med övriga Sverigeledningen säkerställa att vi får maximal utväxling på våra möjligheter och en långsiktig tillväxt”, säger Björn-Erik Karlsson, regionschef på Bisnode i Norden.

Ulrika Jones tillträder i februari och ersätter Steven Gilsdorf, som i en ny roll leder förändringsprogrammet. Frode Berg ersätter Jonas Åkerman som efter drygt 15 år valt att lämna bolaget, han tillträder den 15 januari.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:

Björn-Erik Karlsson, regionchef Norden

Mobil: +46 70588 41 24

Epost: bjorn-erik.karlsson@bisnode.com

Bisnode hjälper människor att fatta smarta beslut. Vi omvandlar data till insikter för att hjälpa beslutsfattare i både små dagliga frågor till stora strategiska beslut inom företag och organisationer i hela Europa. Vi är mer än 3000 medarbetare i 19 länder. Läs mer om Bisnode på www.bisnode.com.