”Stora kreditpriset” till Emilio Villegas

Sundbyberg 2011-02-10 Emilio Villegas, analyschef på Soliditet, har tilldelats ”Det stora kreditpriset 2010” av Svenska Kreditföreningen.

Årets pristagare, Emilio Villegas, har arbetat på Soliditet som analyschef sedan 2007. På Soliditet är han ansvarig för bolagets Värderingsmodeller både vad gäller Konsument och Företag.

Tidigare har Emilio varit anställd på Svenska Volkswagen Finans, UC AB samt Telia Prosoft. Under sina år på Svenska Volkswagen Finans byggde han upp bolagets Scoremodeller. Effekten av denna modell blev att företagets beviljandegrad ökade markant men med bibehållen portföljrisk.

Svenska Kreditföreningen utser varje år sedan 1973 ”Årets Kreditman” i ett samarbete med de lokala kreditföreningarna i Sverige. Utmärkelsen delas ut till en person eller en grupp som på ett positivt sätt utmärkt sig genom sitt arbete inom kreditområdet. Prissumman är 10 000 kr. Förutom pengarna och äran erhåller pristagaren ett pris av glas.

Kontaktperson: Krister Jörlén, VD för AAA Soliditet AB Tel: 070-183 2772 E-post: krister.jorlen@soliditet.se